כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המשפחות הגישו תביעה

איטליה: רה"מ לשעבר ובכירים נוספים ייחקרו בגין רשלנות

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, שר הבריאות לשעבר ו-17 בכירים נוספים ייחקרו בחשד ל"רשלנות במגיפה בנסיבות מחמירות והריגה". בברגמו היו 6,000 מקרי מוות במהלך הגל הראשון של הנגיף, וניתן היה למנוע 4,000 אילו האזורים היו בסגר מיידי

איטליה: רה"מ לשעבר ובכירים נוספים ייחקרו בגין רשלנות
הפרלמנט של איטליה צילום: Pixabay

התביעה באיטליה תחקור את ראש הממשלה לשעבר ג'וזפה קונטה, את שר הבריאות לשעבר רוברטו ספרנצה ו-17 בכירים אחרים בחשד ל"גרימת מגיפה בנסיבות מחמירות והריגה" בקשר לתגובת הממשלה בתחילת מגפת הקורונה.

החקירה, שהחלה על ידי תובעים בברגמו, מחוז לומברדיה שנפגע בצורה הקשה ביותר במהלך הגל הראשון של הנגיף, באה בעקבות חקירה ראשונית שהחלה באמצע 2020, לאחר שקרובי משפחה של קורבנות הנגיף התלוננו במשטרה.

אטיליו פונטנה, הנשיא שנבחר לאחרונה מחדש במחוז לומברדיה, וחבר מועצת הבריאות לשעבר של האזור ג'וליו גאלרה נחקרים גם הם על כישלון של הרשויות לנקוט באמצעים נאותים כדי למנוע את התפשטות הנגיף על ידי סגר של הערים אלזאנו לומברדו ונמברו. לאחר שהתפרצויות אירעו שם.

בברגמו היו 6,000 מקרי מוות במהלך הגל הראשון של הנגיף, והתובעים טוענים שניתן היה למנוע 4,000 אילו האזורים היו בסגר מיידי. 

איטליה הייתה המדינה האירופית הראשונה שידוע כי נפגעה מהתפרצות גדולה של הנגיף, כאשר המקרה הראשון אושר בקודוגנו, בדרום לומברדיה, ב-21 בפברואר 2020. יומיים לאחר מכן, התרחשה התפרצות בבית החולים באלצאנו לומברדו. עם זאת, בניגוד לעיר קודוניו, שהוכנסה מיד לסגר יחד עם תשע ערים נוספות בלומברדיה, בעוד שמחוז ברגמו נכנס לסגר עם כל אזור לומברדיה רק ​​שבועיים לאחר מכן.

אנטוניו צ'יפאני, התובע המוביל את החקירה, אמר כי החקירה כללה ניתוח של כמות משמעותית של מסמכים וכן מיילים והודעות טלפון הקשורות לחשודים. לחשודים יהיה זמן להציג את גרסתם בפני שופט, אשר יחליט כיצד החקירה תתנהל.

קונטה אמר שהוא מוכן לשתף פעולה באופן מיידי עם מערכת המשפט. "אני רגוע מול המדינה ואזרחי איטליה, על שעבדתי במחויבות ובאחריות מירבית באחד הרגעים הקשים ביותר שחוותה הרפובליקה שלנו", אמר.

ראש ממשלת איטליה קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד