כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לראשונה מתחילת המלחמה

בלינקן נפגש עם לברוב לפגישה קצרה בת 10 דקות

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שוחחו בקצרה זה עם זה ביום חמישי במהלך פגישה של דיפלומטים בכירים מקבוצת 20 המדינות המתועשות בהודו. בלינקן ולברוב היו בקשר רק פעם נוספת מאז פלישת רוסיה לאוקראינה

בלינקן נפגש עם לברוב לפגישה קצרה בת 10 דקות
אנתוני בלינקן צילום: מתוך הטוויטר שלו

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שוחחו 10 דקות זה עם זה ביום חמישי במהלך פגישה של דיפלומטים בכירים מקבוצת 20 המדינות ה-G20, כך אמר גורם אמריקאי ביום חמישי ל'פוליטיקו'. השיחה בת כ-10 דקות מציינת את הפעם הראשונה ששני הבכירים נפגשים פנים אל פנים מאז פתחה רוסיה במלחמתה באוקראינה, מה שהוביל ליחסים מתוחים מאוד של רוסיה עם ארה"ב ובעלות בריתה ברחבי העולם.

הבכיר האמריקני אמר כי בלינקן ניהל שיחה קצרה בשולי פגישת ה-G-20 בניו דלהי - הודו כדי להבהיר שלוש נקודות ללברוב: כי ארה"ב תמשיך לתמוך באוקראינה מול רוסיה כל עוד יידרש, שרוסיה צריכה להצטרף מחדש לאמנת פיקוח על הגרעין, וכי על רוסיה לשחרר את האזרח האמריקני הכלוא ברוסיה פול וילן.

בלינקן ולברוב היו בקשר רק פעם נוספת מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, ושוחחו בטלפון במהלך הקיץ האחרון כדי לדון בהצעה אמריקאית לרוסיה לשחרר גם את ווילן וגם את בריטני גרינר. ארה"ב שחררה בדצמבר את ויקטור בוט, סוחר נשק רוסי כלוא, בתמורה לשחרור גרינר, אך ווילן נשאר כלוא על ידי הקרמלין, שהאשים אותו בריגול.

הפעם האחרונה ששני האישים נפגשו באופן אישי הייתה בינואר 2022, רגע לפני פלישת רוסיה, במהלך פגישה בז'נבה שבה הזהיר בלינקן את לברוב מההשלכות שעומדות בפני רוסיה אם תמשיך במתקפה שלה. מאז פלישת רוסיה ב-24 בפברואר 2022, בלינקן ולברוב השתתפו בכמה ועידות בינלאומיות יחד, אך נמנעו מכל אינטראקציה פנים אל פנים עד יום חמישי.

מלחמת אוקראינה רוסיה אנתוני בלינקן סרגיי לברוב הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד