כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הפצצה מתקרבת

חילוקי דעות בין ארה"ב ואירופה בנוגע לתגובה על העשרת אורניום

חילוקי דעות על דרך התגובה נגד איראן בעקבות הדיווח כי היא העשירה אורניום בכמות שכמעט מספיקה לפצצה גרעינית. וושינגטון נרתעת מלהטיל ביקורת פומבית על איראן, אירופה תומכת בביקורת

חילוקי דעות בין ארה"ב ואירופה בנוגע לתגובה על העשרת אורניום
העשרת אורניום צילום: Pixabay

חילוקי דעות בין ארה"ב לבעלות בריתה האירופיות בנוגע לתגובה על ייצור האורניום של איראן שהגיע לכמעט פצצה גרעינית. בעוד בריטניה, צרפת וגרמניה מעדיפות גינוי פומבי של טהראן, ממשל ביידן אינו שש לעשות זאת. כך על פי דיפלומטים המעורבים ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה השבוע כי איראן ייצרה חלקיקי אורניום מועשר של כ-84% בשבועות האחרונים, רק 6 אחוזים פחות מ-90% הדרושים לדלק גרעיני ברמת פצצה.

סבא"א מסרה שהדיונים עם טהראן על מה שקרה נמשכים וגורמים המקורבים לסוכנות אמרו כי הם לא יכולים לומר בוודאות אם הייצור של איראן היה מקרי או מכוון. טהראן אומרת שהייצור של 84% האורניום המועשר היה לא מכוון.

בריטניה, צרפת וגרמניה רצו להטיל ביקורת רשמית על איראן בישיבת מועצת הנגידים של סבא"א בשבוע הבא על ידי העברת החלטה הקוראת להפסקת פעילות הגרעינית של איראן, אמרו דיפלומטים.

הדירקטוריון יכול להפנות את הנושא למועצת הביטחון של האו"ם, אך לא עשה זאת בהזדמנויות קודמות כאשר איראן זכתה לביקורת. עם זאת, גורמים רשמיים בארה"ב נגד ביקורת פומבית למרות שעדיין לא התקבלה החלטה סופית. וושינגטון רוצה לראות מה הסוכנות מסכמת לגבי ייצור החומר. מנכ"ל סבא"א, רפאל גרוסי, נסע לטהראן אתמול (חמישי).

בתדרוך עיתונאים ביום רביעי, אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, שוושינגטון "תמשיך להתייעץ מקרוב מאוד עם השותפים שלנו כדי לעשות את מה שאנו מאמינים שיהיה הכי יעיל" כדי להתמודד עם האתגר הגרעיני של איראן לקראת ישיבת דירקטוריון סבא"א.

איראן אירופה ארה"ב אורניום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד