כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעקבות חילוקי הדעות

שבת זכור: פוסק הדור הדגים לתלמידים כיצד להגיד "זכר" פעמיים

"לא לקרוא זכר זכר פעמיים" | בתיעוד וידאו מיוחד נראה פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך קורא את פרשת זכור במהלך השיעור השבועי בישיבה כדי להדגים לתלמידיו כיצד לקרוא את הפסוק האחרון של הפרשה: לא להגיד 'זכר זכר' רצוף אלא לחזור על כל הפסוק האחרון. צפו

שבת זכור: פוסק הדור הדגים לתלמידים כיצד להגיד "זכר" פעמיים
פורים אצל הגר"מ שטרנבוך צילום: משה לדרמן

לקראת קריאת פרשת זכור בשבת הקרובה, ולאחר חילוקי דעות בנושא כפילת אמירת 'זכר זכר' בקריאת הפרשה, יוצא פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך בהוראה והכרעה ברורה בנושא.

כידוע, עפ"י מנהג ישראל ברוב המקומות, כופלים את המילה "זכר" שבפיסקא "תמחה את זכר עמלק" שתי פעמים, בעקבות ספק כיצד להגות את המילה "זכר" - בציירי או בסגול.

אמנם דא עקא שבנושא זה שורר בלבול רב, שכן ישנם מקומות שכופלים את המילה פעמיים, אחת אחרי השנייה, ואומרים "תמחה את זכר זכר" עמלק, (פעם בסגול ופעם בציירי), וישנם מקומות שכופלים את כל הפיסקא "תמחה את זכר עמלק", במקומות אחרים כופלים את כל הפסוק האחרון.

במהלך השיעור השבועי שמסר השבוע פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בהיכל ישיבתו בבית שמש, התייחס בסוף השיעור לנושא, והכריע כי אין לקרוא את המילה 'זכר זכר' שתי פעמים בעקבות חשש הפסק, אלא יש לחזור לתחילת הפסוק.

אנקדוטה מעניינת נרשמה בשיעור, כאשר פוסק הדור הדגים את הדבר לתלמידיו, והתחיל בעצמו לקרוא את הפסוק האחרון של הפרשה מתחילתו.

צפו בדבריו המלאים.

הרב משה שטרנבוך פרשת זכור עמלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד