ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
כוחנו באחדותנו

העולם הערבי בטירוף מהמחאה בישראל: "אינשאללה תהיה מלחמת אזרחים"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, עוקב אחר ההתפתחויות הפוליטיות פה - והוא לא לבד. בתקשורת הערבית וברשתות החברתיות הערביות, מנסים לנבא לאן יוליך המשבר הפוליטי והמחאה העזה בישראל

העולם הערבי בטירוף מהמחאה בישראל: "אינשאללה תהיה מלחמת אזרחים"
מחאה נגד הרפורמה צילום: גילי יערי, פלאש 90

הרפורמה המשפטית אצלינו לא יורדת מהכותרות גם בעולם הערבי. ראשון המגיבים הוא  מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, שנאום הנשיא הרצוג לפני שבועיים גרם לו להתחיל לפנטז ש"אינשאללה ישראל לא תשלים 80 שנה".

רועי קייס פרשן העולם הערבי ב'כאן חדשות' מציין כי אף אחד במדינות ערב לא פספס את התסיסה בחברה הישראלית. מה שקורה אצלנו תמיד מעניין את הקהל הערבי - אבל כשמדובר בוויכוח פנימי ויצרי שנתפס ככזה שמאיים על אופייה הדמוקרטי של המדינה, העניין גדל שבעתיים.

קייס מציין כי במשך שנים נסראללה מוכר לתומכיו את המנטרה הבאה: ישראל אולי חזקה יותר צבאית, אבל אנחנו מלוכדים ומאמינים יותר. בעיניו החברה הישראלית פריכה, מפוררת והחיבור בינה לבין המוסדות, כבר לא מה שהיה פעם.

אפשר להבין את כלי התקשורת הערבים שהם מתעניינים במאבק סביב הרפורמה המשפטית. מאז האביב הערבי הם סיקרו בעיקר הפיכות, ואי יציבות במדינות ערב. תמיד נחמד להתעסק בצרות של מישהו אחר, במיוחד של מדינה שנתפסת כדמוקרטית יותר, כזו ששורדת בג'ונגל של המזרח התיכון כנגד כל הסיכויים כבר 75 שנה.

 

חסן נסראללה חיזבאללה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד