כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חסינים מפני גשם

ישראל העבירה מאות אוהלים לניצולי רעש האדמה

בעקבות ביקור שר החוץ אלי כהן בטורקיה, משרד החוץ העביר אתמול תרומה של 630 אוהלים חסינים מפני הגשם, לניצולי רעש האדמה שפקד את טורקיה לפני כחודש. שר החוץ: "ישראל ממשיכה לתמוך בטורקיה באופן שוטף"

ישראל העבירה מאות אוהלים לניצולי רעש האדמה
אחד האוהלים שנתרמו צילום: שגרירות ישראל בטורקיה

משרד החוץ, סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל, הפועלת במסגרת משרד החוץ, העבירה אתמול מאות אוהלים החסינים לגשם ולקור על מנת להמשיך בתמיכה הישראלית לטובת נפגעי רעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה והותירה עשרות אלפים ללא קורת גג.

בין הארגונים שסייעו במהלך ההומניטרי היו גם ארגון הסיוע Israid וארגון הג'וינט. במהלך ביקור שר החוץ אלי כהן בטורקיה לפני כשבועיים, העלה נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, את הצורך באוהלים שיסייעו לניצולי רעש האדמה להתמודד עם הגשם והקור העז השוררים באזור.

נדב מרקמן, סגן שגרירת ישראל בטורקיה, העביר את האוהלים שתרמה ישראל בטקס שהתקיים אתמול בעיר אדנה. מנהל סוכנות הסיוע הטורקית באדנה, אמר בטקס כי בטורקיה קיימת הערכה עמוקה למדינת ישראל על התרומה ועל הסיוע בחילוץ ובטיפול בנפגעי הרעש.

האוהלים שנתרמו עושים דרכם כעת לעיר עוסמנייה שנפגעה קשות מרעידת האדמה והם יוקמו שם במהלך סוף השבוע וישמשו רבים מתושבי האזור שאיבדו את בתיהם.

שר החוץ אלי כהן: "ישראל ממשיכה לתמוך בטורקיה באופן שוטף. כמו שהיינו בין הראשונים לחלץ את האנשים מבין ההריסות ולסייע בטיפול בפצועים בעזרת כוחות הרפואה שלנו, כעת ישראל, בעזרת משרד החוץ ושותפים נוספים וטובים, תמשיך לספק סיוע הומניטרי לטובת ידידינו הזקוקים לתמיכתנו בשעה קשה זו".

אלי כהן משרד החוץ רג'פ טייפ ארדואן רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד