כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש מירי טילים רוסי

בי"ח גרמני ביקש שיעור בהתגוננות מבית חולים ישראלי

מומחים מישראל סייעו לבית חולים בברלין כיצד להיערך לשעת חירום על רקע המלחמה באוקראינה. "הגרמנים לא היו מאוימים 80 שנה, וכך נראים בתי החולים שלהם". השלטון המקומי מוטרד מאוד מהאפשרות שהמלחמה באוקראינה תצא מכלל שליטה

בי"ח גרמני ביקש שיעור בהתגוננות מבית חולים ישראלי
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

משלחת מביה"ח שיבא תל השומר חזרה לאחרונה ממשימה חסרת תקדים בגרמניה. חברי המשלחת סיפקו ייעוץ למערך הרפואי בבית החולים הגדול בברלין, בתחום שבו ישראל למודת ניסיון: התגוננות מפני טילים ותפקוד בשעת חירום. כך דיווחה כתבת לענייני בריאות של 'ישראל היום', מיטל יסעור בית-אור.

על פי הדיווח,בית החולים הגדול בברלין, "שריטה", שבו כ-23 אלף עובדים, מכיל כ-3,000 מיטות אשפוז. אחד הקמפוסים של בית החולים הברלינאי צמוד לבית הנבחרים הפדרלי, הבונדסטאג, ובמקרה של מתקפה קיים חשש גדול שבית החולים הזה יהיה בסכנה

בשנה האחרונה, לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, גבר החשש מפני ירי טילים ארוכי טווח משטח רוסיה לתחומה של גרמניה. על פי דיווחים, טילים בליסטיים שמוחזקים בתחומי עיר הנמל הרוסית, קלינינגרד שממוקמת בין פולין לליטא, עלולים להגיע לבירת גרמניה בתוך חמש דקות וחצי בלבד. בעקבות זאת פנתה ממשלת גרמניה לישראל כדי לקבל סיוע ולקדם את מוכנות העורף, בדגש על יכולתם של בתי החולים לתפקד תחת אש.

"גרמניה לא היתה מאוימת ביטחונית ב־80 השנים האחרונות", אמר מי שעמד בראש המשלחת לברלין, יואל הר-אבן, שמכהן כראש החטיבה הבינלאומית לפיתוח משאבים במרכז הרפואי שיבא ל'ישראל היום'. "וכך גם נראים בתי החולים בגרמניה. השלטון המקומי מוטרד מאוד מהאפשרות שהמלחמה באוקראינה תצא מכלל שליטה, ומיכולת מסוימת שיש לרוסים לתקוף בשטח המדינה".

עוד אמר: "אין בברלין מקומות פריסה חלופיים לתשתיות קריטיות כמו חדרי ניתוח, חדרי טיפול נמרץ או פגיות", הוא מסביר. "אצלנו בישראל התשתיות האלה לא רק קיימות, הן גם ממוגנות כהלכה או שהן נמצאות במרתפים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ברלין גרמניה שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד