כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הכחשה גורפת

רוסיה טוענת למתקפת טרור אוקראינית בשטחה

רוסיה טוענת כי אוקראינה ביצעה מתקפת טרור בשטחה: "רצחו אזרחים ולקחו בני ערובה". אוקראינה מכחישה בתוקף "מדובר במתקפה מבוימת, פרובוקציה רוסית שנועדה להצדיק את הפעולות באוקראינה"

רוסיה טוענת למתקפת טרור אוקראינית בשטחה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

רוסיה הודיעה אתמול על מתקפת טרור אוקראינית שיצאה לפועל בשטחה, במחוז בריאנסק הרוסי, הגובל עם אוקראינה. לטענת רוסיה, עשרות 'מחבלים' אוקראינים לקחו חלק בפלישה, ירו על כלי רכב נוסעים, הרגו נהג רכב ופצעו את בנו בן ה-10.

לפי ההודעה הרוסים, המחבלים האוקראינים המשיכו מזירת הירי לעבר הכפר לובצ'ה השוכן במרחק של קילומטר אחד בלבד מהגבול עם אוקראינה, שם הם פשטו על חנות ולקחו שישה בני ערובה. עוד טוענת רוסיה, שבמקביל תקף צבא אוקראינה בתים אזרחיים במחוז בריאנסק, באמצעות רקטות ורחפני נפץ, ואכן נרשמו פגיעות בכמה בתים.

בעקבות כך הודיע דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי הנשיא ולדימיר פוטין החליט לבטל לאלתר ביקור שתכנן לערוך בעיר סבסטופול שבחצי האי קרים, ובמקום זאת כינס ישיבת חירום בקרמלין, על מנת לבחון את האירועים ולגבש תגובה הולמת באופן מיידי.

פוטין עצמו יצא זמן קצר לאחר מכן למצלמות, ומסר הודעה לאומה, כשהוא מנסה להרגיע את אזרחי רוסיה המבוהלים לנוכח "מתקפת הטרור האכזרית". לעומת זאת, באוקראינה הכחישו באופן מיידי את הטענות, והבהירו שאין להן שחר. יועץ בכיר לנשיא ולודימיר זלנסקי, מיכאילו פודוליאק, הגיב לדיווחים הרוסיים ואמר כי מדובר ב"נסיונות הפחדה מכוערים של ממשלת רוסיה כלפי אזרחי רוסיה עצמם. זהו עוד נסיון של פוטין ואנשיו להצדיק את המתקפה על אוקראינה".

גורמים אוקראינים נוספים הביעו חשש שמדובר בפעולת 'דגל כוזב' קלאסית, שמטרתה להביא ל'פעולת תגמול' שתבוא בעקבותיה, ובהתאם לכך נערכת אוקראינה לקראת עליית מדרגה בנסיונות התקיפה הרוסיים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד