י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האביב בפתח

בתוך שעה: שניים הוכשו בידי נחשי צפע | כך תדעו להיזהר

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הלל יפה גבר בן 42 במצב בינוני עם סימני הכשה בידו שהוכש במהלך עבודתו בשטח חקלאי סמוך לקיבוץ העוגן | כשעה לאחר מכן, הוזעקו חובשים ופאראמדיקים של מד"א לפתח תקווה, שם העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח בלינסון גבר בן 75 במצב קל עם סימני הכשה ביד

בתוך שעה: שניים הוכשו בידי נחשי צפע | כך תדעו להיזהר
נחש צפע צילום: pixabay

היום (שישי) בתוך כשעה הוכשו 2 בני אדם מנחשי צפע בשרון: בשעה 11:55 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על עובד זר מתאילנד שהוכש ע"י נחש במהלך עבודתו בשטח חקלאי סמוך לקיבוץ העוגן. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הלל יפה גבר בן 42 במצב בינוני עם סימני הכשה בידו. כשעה לאחר מכן, בשעה 12:57 התקבל דיווח על הכשת נחש צפע נוספת, הפעם בבית בפתח תקווה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח בלינסון גבר בן 75 במצב קל עם סימני הכשה ביד.

אבי מונק ושמואל שמאי, חובשים במד"א - הצלה פתח תקווה סיפרו על מקרה ההכשה: בחצר הבית פגשנו את האדון שהיה בהכרה מלאה , הוא סיפר לנו שהוכש על ידי הנחש בידו ולאחר מכן לכד את הנחש , הענקנו לו טיפול ראשוני במקום ומצבו יציב. הוא פונה לבית החולים בילינסון במצב קל , בהכרה עם סימני הכשה בידו".

תמונת הנחש/הצלה פתח תקווה 

"עם העלייה בטמפרטורות ותחילת האביב, קרני השמש יוצאות והקרקע מתחילה להתחמם, הנחשים ושאר הזוחלים בעלי דם קר מתעוררים משנת החורף שלהם ויוצאים ממקומות המסתור" הסביר דוראל ארזואן, פראמדיק במגן דוד אדום, לוכד נכשים מוסמך ומדריך מקצועי בתחום.

ארזואן הוסיף כי "בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי, ועל מנת להימנע מהכשות, ניתן לנקוט בפעילויות מנע כדי לצמצם את המפגש בין בני אדם ונחשים". 

ארזואן מפרט: "יש להימנע מהפיכת סלעים ואבנים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע ולא ללכת יחפים או בסנדלים במקומות אלה. בחצרות בתים, יש להקפיד על גיזום צמחייה ופינוי אשפה".

במד"א הוסיפו: "במקרים בהם אנשים נפגעים כשהם נמצאים בשטח הפתוח ולא בכתובת מסודרת, ישנה חשיבות גדולה לשימוש ביישומון מד"א שלי, המסייע לחובשים ולפראמדיקים במוקד 101 של מד"א ובאמבולנס לאתר את מיקומכם המדויק, מאפשר לשלוח תמונה של סימני ההכשה ושל הנחש מהשטח, ובכך נחסך זמן יקר".

 

 

נחש צפע הכשת נחש נחשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד