כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המפיק יישאר מאחור?

מתקרבים לפתרון: הממשלה תאשר החלטה מיוחדת שתמנע את פיטורי פרוש

סאגת האחריות והפקת הילולת רשב"י המתקרבת, בהר מירון, הביאה להודעתו הנזעמת של השר לענייני ירושלים ומסורת, מאיר פרוש, כי הוא מושך את ידיו מהנושא וכי הוא שוקל להתפטר מתפקידו כמחאה | ראש הממשלה נתניהו התגייס לפתור את הנושא ומחר תדון הממשלה בעניין

מתקרבים לפתרון: הממשלה תאשר החלטה מיוחדת שתמנע את פיטורי פרוש
פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות בקשתו של השר מאיר פרוש להסיר מעליו את האחריות הממשלתית להילולת הרשב״י במירון, ובשל החשש מפיטוריו של פרוש מהממשלה שעלולה לזעזע את הקואליציה, ראש הממשלה התגייס לנושא ובדרך להביא פתרון שיפתור את המשבר.

כזכור, כפי שדווח לראשונה על ידי כותב השורות, השר מאיר פרוש הלין על בעיות בסמכויות שניתנו לו, בכך שנחתם חוזה מול מפיק ההילולה שלא כפוף אליו אלא למשרד לשירותי דת. ומשכך, הוא דרש להסיר את האחריות על הילולת הרשב״י ואף בחן התפטרות מהממשלה.

בעקבות כך דווח ב׳בחדרי חרדים׳ כי ראש הממשלה ואנשי משרדו פעלו להביא לפשרה, ומחר (ראשון) תבוא לישיבת הממשלה הצעת מחליטים מחודשת שתקבע כי כל הסמכויות של הילולת הרשב״י להילולה הקרובה יהיו בידיו של השר פרוש בתפקידו כשר לירושלים ומסורת.

נושא המפיק שכבר חלם על חוזה עם המשרד לשירותי דת קודם כניסתו של פרוש לתפקיד טרם נפתר, אך בעקבות הצעת המחליטים שתובא לממשלה בכל מקרה המפיק יהיה כפוף לשר פרוש, אך במקביל המאמצים לפתור את הנושא הזה נמשכים וככל הנראה יימצא פתרון בקרוב.

עם העברת ההחלטה מחר, המשבר הקצר יגיע לסיומו, בכך יוסר החשש מהתפטרותו של פרוש מהממשלה, התפטרות שהייתה משליכה גם על הרכב רשימת יהדות התורה בכנסת, שכן אחד מחברי הכנסת הנורבגים היה נפלט מחוץ לכנסת מה שהיה פותח חזית פנימיות בשאלת השיווניות בין נציגי אגודת ישראל לנציגי דגל התורה. 

מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד