כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פעלו בניגוד לחוק

בנקאים הואשמו בסיוע לאדם המכונה 'הארנק של פוטין'

ארבעה בנקאים עומדים למשפט בציריך - שוויץ לאחר שהואשמו בסיוע לאדם המכונה 'הארנק של פוטין'. ארבעה בכירים בחברת גזפרומבנק הואשמו בכישלון 'בדיקת נאותות' בסיוע לסרגיי רולדוג'ין להפקיד מיליוני פרנקים שוויצריים

בנקאים הואשמו בסיוע לאדם המכונה 'הארנק של פוטין'
כסף בתוך ארנק צילום: pixabay

ארבעה בנקאים יעמדו השבוע למשפט בציריך - שוויץ. הם הואשמו בסיוע לאדם המכונה "הארנק של ולדימיר פוטין" וסייעו לו להפקיד מיליוני פרנקים שוויצרים בשווייץ. ארבעת הגברים, שעבדו בחברת גזפרומבנק, יופיעו בבית המשפט המחוזי בציריך ב-8 במרץ, הם הואשמו בהתעלמות מהנהלים בעסקאות פיננסיות.

הנאשמים מואשמים בכך ש"לא נקטו גילוי נאות כדי לוודא את זהות הבעלים של הכספים", כך לפי כתב האישום. התקשורת השוויצרית מסרה כי הסכום המעורב בתיק היה כ-50 מיליון פרנק שוויצרי כ-50 מיליון דולר.

זהותם של הגברים האשמים לא פורסמה, הם היו מנהלים בכירים בבנק, עורכי דינם לא הגיבו לבקשות רויטרס להגיב.

דובר חברת גזפרומבנק אמר כי אינו יכול להגיב על משפט מתנהל אך טען לחזקת החפות של הנאשמים. שני חשבונות נפתחו בגזפרומבנק ב-2014, לפי כתב האישום, עם הבעלים שזוהה כסרגיי רולדוג'ין, איש סודו וידידו של נשיא רוסיה.

תפקידו של רולדוג'ין כ"ארנק" עבור פוטין נחשף ב-2016 על ידי מסמכי פנמה, תחקיר שפרסם ה'גארדיאן' בשיתוף עם כלי תקשורת אחרים, כולל הקונסורציום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים בוושינגטון.

הבנקאים לא ביצעו כל בדיקה כדי לראות אם רולדוג'ין, מוזיקאי במקצועו, הוא הבעלים של הנכסים, כך נכתב בכתב האישום. "בזמן פתיחת החשבון דווח שסרגיי רולדוג'ין היה חבר קרוב של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין", נמסר.

הנאשמים לא ניסו לבדוק אם רולדוג'ין הוא הבעלים האמיתי של הנכסים או מהיכן הגיע הכסף, במסמכי הבנק, נרשמה רק פעילותו המקצועית של רולדוג'ין כמוזיקאי, מה שהופך את בעלותו ומעורבותו "ללא סבירות בשום אופן", נכתב במסמכי בית המשפט.

בשוויץ, הבנקים מחויבים לדחות או לסיים קשרים עסקיים אם יש ספקות לגבי זהות המפקיד. שני החשבונות נסגרו בספטמבר 2016. רולדוג'ין כבר היה יעד לסנקציות של ארה"ב לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, והוא גם עמד בפני סנקציות בשווייץ, שממשלתה כינתה אותו כ"ארנקו של פוטין" התובע מבקש מאסר על תנאי של שבעה חודשים לכל אחד מהבנקאים.

שוויץ ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד