י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פגיעות מיוחדות אשר מוגדרות כפגיעות איבה

באלו סיטואציות תוכלו לקבל הכרה כנפגעי פעולות איבה? • האם ריצה לממ"ד והחלקה נחשבת? • ומה עם פגיעה נפשית?

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

למרבה הצער, לעיתים ישנם אירועים קשים בחיינו, אשר גורמים לנו פגיעה פיזית או נפשית כתוצאה של פעילות טרור. אין הכוונה כי כל אדם בישראל ייפגע מפעילות טרור, אך מכיוון שמדינתנו הינה מדינה המשופעת במלחמות ובאויבים מסביב, הרי שמבחינה סטטיסטית כמעט כל אדם בישראל ייפגע או יכיר אדם שנפגע מפעולת טרור (משפחה, חברים, חברים לעבודה וכדומה).
אבקש לשתף אתכם במספר סיטואציות בהן נפגע אדם, אשר ניתן (בנסיבות מסוימות) להכיר בהן כפגיעה כתוצאה של פעולת איבה.

המשמעות של ההכרה בפגיעת איבה הינה משמעות עצומה, שכן המענקים לנפגעי פעולות איבה נחשבים מענקים גבוהים באופן יחסי ואף הקצבאות שמקבלים הנפגעים הינן גבוהות באופן יחסי.

פגיעה בתוך רכב – כאשר אדם נפגע כתוצאה לדוגמא מאבן שהושלכה עליו כשהוא נוסע ברכב (בנסיבות לאומניות), ניתן להכיר באדם כנפגע בפעולת איבה, שכן הרכב מהווה רק את הזירה לפגיעת האדם והוא אינו הסיבה לפגיעת האדם.

פגיעה כתוצאה מנפילה – ישנם אנשים רבים אשר נפצעים כתוצאה מנפילה בריצה לממ"ד או למקום מוגן אחר. במידה ונפצעתם כתוצאה מריצה למקום מוגן, דעו כי במקרים רבים יכירו בכם כנפגעי פעולות איבה ותוכלו להתחיל בהליך מול הביטוח לאומי לשם קבלת פיצוי.

פגיעה נפשית – במידה ונפל טיל קרוב אליכם, הייתם בסביבה של פיגוע, או שאירוע אחר גרם לכם לטראומה נפשית, תוגדרו במקרים מסוימים כנפגעי פעולות איבה ותוכלו לקבל כסף מהביטוח הלאומי. הבעיה היא שבסיטואציות האלה, פעמים רבות הביטוח הלאומי משליך את מצבו הנפשי של הנפגע על בעיות נפשיות קודמות, או על אירועי דחק אחרים, וטוען כי אירועים אלו גרמו למצבו הנפשי הקשה של הנפגע.

בפגיעה נפשית חשוב שבעתיים לנהל הליך נכון מול הביטוח הלאומי, שכן פעמים רבות הנפגעים נותרים מקופחים, לנוכח החלטותיו של המוסד לביטוח לאומי.

פגיעת איבה שהיא תאונת עבודה – במידה ונפגעתם פגיעת איבה בזמן העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה, תוכלו לבחור מסלול כיצד לנהל את התביעה. ניתן יהיה להגיש את התביעה מול הביטוח הלאומי במסלול של פגיעת איבה, או לבחור להגיש את התביעה מול הביטוח הלאומי במסלול של תאונת עבודה.

חשוב ביותר להתייעץ עם המומחים בתחום לפני שבוחרים את המסלול הרצוי, מכיוון שלעיתים בחירה שגויה עלולה לגרום להפסד כספי של מאות אלפי שקלים.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
פגיעות איבה ייעוץ משפטי פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד