כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערת חווארה

שגריר ארה"ב על סמוטריץ': "הייתי זורק אותו מהמטוס"

דבריו של שר האוצר לפיהם יש "למחוק את חווארה" עוררו זעם אצל האמריקאים שיחרימו אותו בביקורו מחר בווושינגטון. סמוטריץ' הוא מעתה אישיות בלתי רצויה בוושינגטון. שגריר ארה"ב בישראל באמירה חריפה נגדו: "אם הייתי יכול הייתי זורק אותו מהמטוס" אמירה שבהמשך הוכחשה

שגריר ארה"ב על סמוטריץ': "הייתי זורק אותו מהמטוס"
תום ניידס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

גורם מדיני בכיר אמר כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נחשב מעתה לאישיות בלתי רצויה, בקרב הממשל האמריקני, כך פורסם ב"אולפן שישי" בחדשות 12. הזעם בממשל האמריקני מגיע בעקבות האמירה של שר האוצר במהלך השבוע, לפיו "מדינת ישראל צריכה למחוק את חווארה", "אם סמוטריץ' היה 'פרסונה נון גרטה' לפני ההתבטאות הזו, עכשיו אחרי החרפה שהוא הוציא מהפה הוא 'פרסונה נון גרטה' על סטרואידים", הוסיף אותו גורם מדיני. "אף גורם אמריקני רשמי לא ייפגש עם סמוטריץ'. אחרי שהוא אמר את הדברים, הטלפון בלשכות בירושלים לא הפסיקו לצלצל", ציין.

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס התבטא באופן חסר תקדים לגבי סמוטריץ. "אני ממש כועס עליו. הוא טיפש", אמר השגריר ניידס על סמוטריץ'. "יש לו טיסה לוושינגטון, ואם הייתי יכול הייתי זורק אותו מהמטוס", האמירה שלו היתה חצי בצחוק. על פי הדיווח בחדשות 12 בשגרירות האמריקנית העדיפו תחילה לא להתייחס, ובהמשך מסרו כי השגריר ניידס טוען כי מעולם לא אמר את המילים שיוחסו לו.

לאחר גינויים רבים בעולם הערבי על דבריו של סמוטריץ, גם משרד החוץ הצרפתי מגנה את אמירת סמוטריץ' על הכפר חווארה: "התבטאויות אלו אינן מקובלות, חסרות אחריות ואינן ראויות לשר בממשלת ישראל, שאף יותר מכך מופקד על המנהל האזרחי בשטחים הפלסטיניים הכבושים. הערות אלו רק מלבות שנאה ומזינות את מעגל האלימות הנוכחי. צרפת קוראת שוב לממשלת ישראל, במסגרת התחייבויותיה הבין-לאומיות ככוח הכובש, להגן על אזרחים פלסטינים ולהעמיד לדין את מבצעי האלימות".

 

סערת סמוטריץ בצלאל סמוטריץ תומאס ניידס הכפר חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד