ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"אני עושה את הדבר הנכון"

הח"כ מהליכוד בעד הידברות ולא מתחייב לתמוך ברפורמה המשפטית

ח"כ יולי אדלשטיין שקרא במכתב עם חכי"ם מהאופוזיציה לאמץ את מתווה הנשיא לא התחייב הערב לתמוך ברפורמה המשפטית, "אתה דוחף אותי לסוג של אולטימטום", אמר בריאיון. לטענתו, "אפשר להגיע למתווה, על פי העקרונות של הנשיא"

הח"כ מהליכוד בעד הידברות ולא מתחייב לתמוך ברפורמה המשפטית
יולי אדלשטיין צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין (הליכוד), שפרסם השבוע מכתב משותף לחברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה ובו קריאה לחתור להידברות סביב מתווה הנשיא, התייחס הערב (מוצ"ש) בריאיון ל'פגוש את העיתונות', לסערת הרפורמה המשפטית ואמר כי ההידברות היא אופציה אפשרית: "יש אפשרות לעצור לפרק זמן מוגבל את החקיקה, ולרדת מהדיבורים על הצורך ב-60 יום. כשרוצים להיות מבוגרים אפשר בהחלט להגיע למתווה כמו שכתבנו במכתב, על פי העקרונות של הנשיא אפשר להידבר", אמר.

אדלשטיין הבהיר כי הוא בעד שינויים במערכת המשפט, אך הבהיר כי נדרשת הסכמה רחבה על כך. "אם נשב כמה ימים - ונשתכנע שהצד השני לא מוכן לשינויים - יהיה אפשר לחזור למסלול החקיקה", טען. "אם לא - אפשר להידבר ולהגיע לשינויים שיחזיקו מעמד".

לטענתו, הבהלה בציבור כי הדמוקרטיה בישראל תגיע לסופה - אינה מוצדקת: "אני לא מקבל את התזה שלא תהיה יותר דמוקרטיה. יהיו בחירות - ויכול להיות שתעלה ממשלה אחרת ויכול להיות גם שבראשה תעמוד הליכוד עם קואליציה אחרת ודבר ראשון שידרשו זה לבטל את כל הרפורמה".

אדלשטיין התייחס למכתב שפרסם ביחד עם חברי כנסת מהליכוד ומהמחנה הממלכתי ואמר: "אני עושה את הדבר הנכון לדעתי בתקווה שעוד יצטרפו - וטוב לעשות את הדבר הנכון".

יצוין כי במהלך הריאיון, אדלשטיין סירב שוב ושוב להתחייב כי יתמוך במהפכה המשפטית בכל מחיר. "אתה דוחף אותי לסוג של אולטימטום", טען. "אנחנו מנסים לעשות טוב, מחפשים את המחנה המשותף. לי יש כתפיים רחבות לעשות זאת ואני מקווה שיהיו עוד, בשני הצדדים. אם לא נגיע לפשרה - נגיע למקומות מאוד לא טובים". הוא הוסיף: "שמעתי את נתניהו מדבר על הצורך בהידברות בנאומו בכנסת". 

אדלשטיין התייחס לקריאות של משרתי המילואים להפסיק להתייצב וטען כי בשיחות שקיים עם בכירים במערכת הביטחון הם הביעו דאגה מכך. "הם מודאגים מהקרע בעם, מהפילוג ומהקריאות לסרבנות", טען. בהתייחס להאשמות נגד המפגינים כ"טרוריסטים", ו"אנרכיסטים", אדלשטיין טען כי הוא "מכיר לא מעט אנשים שהולכים להפגנות, והדבר האחרון שהם רוצים זה אלימות".

יולי אדלשטיין בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד