י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"להחזיר את השקט"

מדינות אירופיות הביעו דאגה חמורה מ"האלימות האחרונה"

קבוצה של מדינות אירופיות הביעה בשבת "דאגה כבדה" מכך שהאלימות האחרונה בשטחים עלולה לבלום את המאמצים להחזיר את שיחות השלום בין ישראלים לפלסטינים, הן קראו לשני הצדדים להחזיר את השקט. "המעשים האלה לא יכולים להוביל לשום מקום, מלבד ליותר אלימות", כתבו מדינות אירופה בהצהרה

מדינות אירופיות הביעו דאגה חמורה מ"האלימות האחרונה"
ההרס בחווארה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

קבוצה של מדינות אירופיות הביעו בשבת "דאגה חמורה" מכך שהאלימות האחרונה ביהודה ושומרון עלולה לבלום את המאמצים לחדש את שיחות השלום בין ישראלים לפלסטינים, הן קראו לשני הצדדים "להחזיר את השקט".

בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, פולין וספרד פרסמו הודעה משותפת בגנות המהומות בחווארה הן נגד ישראלים והן נגד פלסטינים. "המעשים האלה לא יכולים להוביל לשום מקום, מלבד ליותר אלימות", כתבו מדינות אירופה בהצהרה. "האחראים חייבים לעמוד לדין, כל הפעולות החד-צדדיות המאיימות על השלום וההסתה לאלימות חייבות להיפסק''.

הן גם קראו לממשלת ישראל לבטל את ההחלטה האחרונה להתיר בנייה של אלפי יחידות דיור חדשות ולהכשיר התנחלויות אחרות.

הגינוי מגיע לאחר שעשרות מתנחלים שרפו מכוניות במגרש גורטאות בחווארה ב-26 בפברואר, והציתו בתים לאחר ששני תושבי הר ברכה נרצחו על ידי טרוריסט פלסטיני נהרגו על ידי חמוש פלסטיני.

האלימות התרחשה באותו יום שבו נציגים ישראלים ופלסטינים הצטרפו לבכירים אמריקאים, מצרים וירדנים בעקבה, ירדן, לשיחות בדרג גבוה זה שנים שמטרתן להפיג את המתיחות באזורים.

 

אירופה יהודה ושומרון בריטניה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד