ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
התחייבות מתחת לשולחן

בכיר ברשות הפלסטינית: "ישראל הבטיחה ולא קיימה, לא קיבלנו שקל"

גורם בכיר ברשות הפלסטינית אמר כי ישראל התחייבה להעביר הכנסות של מיליוני דולרים ממיסים שמגיעים לרשות הפלסטינית אך לא העבירה כלום. "הם הבטיחו שהם יעבירו את כל הכספים, אבל נכון לעכשיו לא קיבלנו כלום"

בכיר ברשות הפלסטינית: "ישראל הבטיחה ולא קיימה, לא קיבלנו שקל"
הממשלה הפלסטינית צילום: פלאש 90

בכיר ברשות הפלסטינית אמר אתמול כי ישראל התחייבה בפסגה אזורית בשבוע שעבר בירדן להעביר הכנסות של מיליוני דולרים ממסים שהיא מנעה מהרשות הפלסטינית.

"הם הבטיחו בעקבה שהם יעבירו את כל הכספים, אבל נכון לעכשיו לא קיבלנו כלום", אמר השר לעניינים אזרחיים של הרשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', ל"טיימס אוף ישראל" בראיון נדיר לתקשורת הישראלית. אל-שייח' משמש גם כמזכ"ל הוועד הפועל של "הארגון לשחרור פלסטין" והוא אחד מיועציו הקרובים של נשיא הרש"פ אבו מאזן.

התחייבות להעברת הכנסות ממסים במקור לא נכללה בהודעה המשותפת שעליה חתמו הצדדים ופורסמה לציבור לאחר שגורמים ישראלים, פלסטינים, אמריקאים, מצרים וירדנים נפגשו בעקבה, ירדן ב-26 בפברואר בכינוס פוליטי ראשון מסוגו מזה שנים.

התחייבות כזו תעמוד בניגוד למדיניות הממשלה שהגדילה את סכומי הכסף שהיא מעכבת מהרשות בשל תשלומים למי שהורשעו בעבירות טרור. אל-שייח הלין על כך שאפילו ההתחייבויות שנכתבו בהודעה אינן נלקחות ברצינות על ידי ממשלת ישראל. בנוגע להכנסות ממסים, אמר בכיר הרשות, כרגע "מיליוני דולרים שלנו מוחזקים בידי הצד הישראלי, שהבטיח הן לפני עקבה והן בעקבה עצמה לשחרר אותם".

הרשות הודיעה בחודש שעבר כי ישראל ניכתה 267 מיליון שקל מהכנסות המס החודשיות שהיא גובה מטעמה של רמאללה, וייחסה את הניכוי הגבוה מהרגיל להחלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להכפיל את סכום ההכנסות הפלסטיניות שישראל תחרים.

הרשות הפלסטינית ירדן תשלומי מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד