כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הביך את עצמו

לברוב טען שארצו היא קורבן במלחמת אוקראינה ועורר פרצי צחוק

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נסע ברחבי אסיה, אפריקה והמזרח התיכון במהלך השנה האחרונה כדי לגייס תמיכה ברוסיה. לברוב הביך את עצמו ועורר פרצי צחוק של קהל כשטען שארצו היא קורבן במלחמת אוקראינה

תקיפה רוסית
תקיפה רוסית צילום: צבא אוקראינה

האדם הקרוב ביותר לולדימיר פוטין בקרמלין עורר צחוק בפגישה של מנהיגי העולם בהודו, שכן הוא טען שהמלחמה באוקראינה "החלה נגדנו". שר החוץ סרגיי לברוב, שמכהן בתפקידו מאז 2004, נאם בפסגת ה-G20, עסק בקו הרוסי כעת לפיו המערב "משתמש באנשים אוקראינים" כדי לביים מלחמה.

הפגישה הבינלאומית היא אחת הבודדות שרוסיה לא סולקה ממנה, בשנה שעברה, מדינות ה-G8 הפכו ל-G7, כאשר בעלות ברית מערביות החליטו להפסיק את השפעתו של פוטין על הכלכלה העולמית. אבל בעוד הקו שלו במלחמה התקבל בצחוק לועג, הערותיו של לברוב על מדיניות החוץ המערבית זכו לתשואות.

בנאום בסוף השבוע בניו דלהי - הודו, שם התקיים דיון באתגרים הגדולים העומדים בפני העולם בפוליטיקה ובכלכלה, לברוב אמר שרוסיה מנסה לעצור את המלחמה. השר בן ה-72 אמר שרוסיה "לא תסתמך עוד על אף שותף במערב", בהתייחסו לסנקציות שהוטלו על רוסיה ועל אספקת האנרגיה של פוטין מאז פלישת רוסיה לאוקראינה.

"המלחמה, אותה אנו מנסים לעצור, שנפתחה נגדנו תוך שימוש באנשים אוקראינים, כמובן, השפיעה על מדיניות רוסיה, כולל מדיניות האנרגיה", אמר לקול צחוקים ולגלוג מצד הקהל. "והדרך הבוטה לתאר מה השתנה: לא נסתמך יותר על אף שותף במערב".

בהתייחסו לפיצוצים שגרמו נזק לצינור נורד סטרים בים הבלטי בספטמבר 2022, הוא הוסיף: "לא נאפשר להם לפוצץ את הצינורות שוב". אבל כשנשאל על "הסטנדרטים הכפולים" של התערבות מערבית במדינות ריבוניות, הקהל היה יותר מסביר פנים, והעניק לשר מחיאות כפיים. 

"האם התעניינתם בשנים הללו במה שקורה בעיראק, במה שקורה באפגניסטן?" הוא שאל את המראיין שלו."אתה מאמין שלארצות הברית יש את הזכות להכריז על איום על האינטרס הלאומי שלה, בכל מקום על פני כדור הארץ, כמו שהם עשו ביוגוסלביה, בעיראק, בלוב, בסוריה, ואתה לא שואל אותם שאלות?"

 

הודו סרגיי לברוב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד