כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עימות בקואליציה

גלנט האשים ובן גביר השיב: "שכח שלא נבחר ע"י השמאל"

עימות נוסף בתוך שורות הקואליציה: שר הביטחון יואב גלנט איים על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כי יפסיק לדבר איתו אם ימשיך לפרסם את השיחות ביניהם לתקשורת. גלנט מאשים את בן גביר בהדלפת שלוש שיחות שקיימו ביניהם בתקופה האחרונה. בן גביר הגיב: "גלנט מנהל מדיניות עצמאית שאינה תואמת את הרכב ממשלת הימין"

גלנט האשים ובן גביר השיב: "שכח שלא נבחר ע"י השמאל"
השרים בן גביר וגלנט בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט איים על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יפסיק לדבר איתו במידה וימשיך לפרסם את תוכן השיחות הפרטיות ביניהם לתקשורת, כפי שעשה, לדבריו, כבר שלוש פעמים. כך דווח ב'כאן רשת ב'.

בן גביר ניסה להתקשר לשר גלנט ביום שישי כדי לקבל הבהרות בנוגע למעצר המנהלי אליו נשלחו שניים מהחשודים בהתפרעויות בחווארה. אלא גלנט, מי שחתם על צו המעצר, לא ענה לו. מה שהביא את השר לביטחון לאומי לפנות לראש הממשלה.

השר בן גביר הגיב: "גלנט לא עונה לשיחות. הוא בחר להתעלם מהשותפים הבכירים בקואליציה, כך בפינוי המאחז לזכרו של הרב דרוקמן, כך בעניין פינוי הכרם, כך בעניין פנייתי אליו על כך שבכל לילה יש בחברון אלפי יריות, כך לגבי פינוי הישוב אביתר וכך גם לגבי העצורים המנהליים".

השר בן גביר הוסיף: "גלנט מנהל מדיניות עצמאית בתוך ממשלת הימין, אך הוא שוכח שנבחר בקולות הימין ולא בקולות השמאל".

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט חתם הביום חמישי על מעצר מנהלי ל-4 חודשים, כנגד 2 מתיישבים, אחד מהם קטין, דקות לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בירושלים חנה מרים לומפ קבעה כי ישוחררו ממעצר.

השניים נחשדו כי היו מעורבים במהומות בכפר חווארה לאחר הפיגוע הקשה השבוע בו נרצחו האחים יניב הי"ד. בדיון יצג עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו.

השר בן גביר תקף את החלטת גלנט ואמר: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין, בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל כך יש להצטער".

בן גביר הוסיף: "למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית".

הוא הבהיר: "אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

איתמר בן גביר יואב גלנט מעצר מנהלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד