י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלוש מתוך ארבע קטגוריות

סיבה לדאגה? ירידה בסחר היהלומים בארץ: זו הסיבה

חודש פברואר בענף היהלומים הישראלי והבינלאומי מציג מגמה מעורבת וזאת על רקע חזרתו של השוק הסיני לפעילות   

סיבה לדאגה? ירידה בסחר היהלומים בארץ: זו הסיבה
יהלומים אילוסטרציה צילום: Pixabay

חודש פברואר 2023 ממשיך את המגמה שנרשמה בסוף שנת 2022 ותחילת השנה, הכוללת נתונים מעורבים– צמיחה בסחר ביהלומים מלוטשים וירידה בסחר ביהלומי הגלם. 

בחודש פברואר 2023 נרשמו ירידות בשלוש מתוך ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, למעט קטגוריית יצוא היהלומים המלוטשים, בה נרשמה דווקא עלייה ביחס לחודש פברואר אשתקד, כך על-פי סיכום החודש שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ בחודש פברואר השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 100 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 10% לעומת חודש פברואר אשתקד. יצוא נטו של יהלומי גלם בחודש זה עמד על סך של כ- 82 מיליוני דולרים, ירידה של כ-44% לעומת החודש המקביל אשתקד. 

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחודש פברואר עמד על סך של כ- 210 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 35% לעומת פברואר 2022 ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 641 מיליוני דולרים בחודש זה נרשמה עלייה של כ- 80% לעומת חודש פברואר 2022 (ההערכה היא כי לנתון החריג באופן חיובי אחראי יצוא היהלומים לתערוכה גדולה שמתקיימת בהונג-קונג בתחילת מרץ בה משתתפים מציגים רבים מישראל). 

במהלך חודש פברואר השנה עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-12 מיליוני דולרים, שמהווים כ-15% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בחודש זה. בנוסף, יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 15 מיליוני דולרים, שמהווים כ-15% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בחודש זה. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה הגיב: "המגמה העולמית של ירידה בסחר היהלומים ניכרת גם בנתוני החודש האחרון בארץ, שאינם מפתיעים, עם זאת, ההערכה היא שלקראת אמצע השנה נחזה בשינוי המגמה השלילית לכיוון חיובי, עקב פתיחתו של השוק הסיני מחדש ורעב גדול לפצות על תקופת המגיפה, יחד עם חסכונות שנצברו בתקופה זו, כפי שראינו בארה"ב ובאירופה בנסיבות דומות".    

 

 

סחר יצוא יהלומים כלכלה בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד