כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא נמצא פתרון

הצרות של "ג'ק דניאלס": פטריית הוויסקי שמאיימת על תושבי האזור

תושבים שמתגוררים סמוך למזקקת הוויסקי ג'ק דניאלס שוברים את הראש | הבתים, המכוניות והעצים כוסו כולם בשכבה שחורה המגיעה מ"פטרית הוויסקי" 

הצרות של "ג'ק דניאלס": פטריית הוויסקי שמאיימת על תושבי האזור
חביות וויסקי צילום: Rachael Cerrotti/Flash90

התמונות שמגיעות ממדינת קנטאקי, הנמצאת במערב התיכון של ארצות הברית, הן לא פחות ממדהימות. קרום שחור נראה מכסה את כל מה שעומד בדרכו. כך כוסו להם בתים, מכוניות, שלטי הכוונה העומדים בצידי הדרכים, ריהוט גן וכמובן עצים. החשד של התושבים הוא שהקרום מגיע מפטרייה שמתפשטת ללא הפסקה, אוכלת אדים של אלכוהול שמגיעים מחביות העץ בהן מאוחסן הוויסקי ממזקקת "ג'ק דניאלס" הסמוכה. כך דווח בניו יורק טיימס.

הפטרייה, המכונה פטריית הוויסקי, או בשמה המדעי באודויניה קומפניאסנסיס, אוהבת את האדים שמגיעים מאלכוהול וידועה לחוקרים מאז גילויה כבר לפני מאות בשנים. היא זכתה לכינוי "פטריית הוויסקי", בשל העובדה שהמקום החביב ביותר עליה הוא באזורים הסמוכים למזקקות. באזורים אלו, היא נוהגת להתפשט במהירות עצומה תוך זלילה של האויר הספוג באלכוהול, שמגיע מהחביות המיושנות.

בתמונה ניתן לראות את אחד ממחסני היישון של הוויסקי שכמעט ולא ניתן לראות את צבעו המקורי בשל הפטרייה שכיסתה אותו לחלוטין והפכה אותו לצבוע בצבע שחור

העובדה שהיא מתפשטת במהירות ללא כל אפשרות הגנה מצד התושבים, גורמת לכך שהשכנים הגרים בסמיכות למזקקות חשים מוטרדים כאשר היא מופיעה. ועכשיו מי שמוטרד ממנה הם התושבים במחוז לינקולן במדינת טנסי שבארצות הברית, שם מאוחסנים אלפי חביות ויסקי של מזקקת ג'ק דניאלס, שנוסדה לפני קרוב ל-160 שנה. 

החברה הקימה שישה מחסנים בהם מיושן הוויסקי והם ממוקמים כולם במחוז לינקולן הקטן בו גרים כ-30 אלף תושבים בלבד. בתכנון החברה להקים עוד ששה מחסנים נוספים, דבר שגורם לתושבי האזור לחשוש אף יותר מהפטרייה העקשנית.

תושבת האזור סיפרה כי היא מנסה ללא הצלחה למנוע את הופעת הפטרייה בבית שלה וסביב עסקיה, גן אירועים ומסעדה. מדי כמה חודשים היא שוטפת את הקירות עם זרם מים חזק ואקונומיקה, אך ללא הועיל. הכתמים השחורים תמיד מוצאים איכשהו את הדרך לחזור ולכסות את קירות הבית. הקירות כבר הפכו שחורים כמו פחם, גן האירועים והשער אליו כבר כוסו כולם באותו קרום שחור וכך גם אלפי עצים בסביבה.

הפתרון היחיד הוא לחייב את מזקקת ג'ק דניאלס להתקין מסנני אוויר שיימנעו יציאה של אויר מהמזקקה וממילא לא יהיו לפטרייה אדי אלכוהול באוויר מהם תוכל לאכול, והיא תיעלם.

ממזקקת ג'ק דניאלס נמסר כי הפטרייה לא מסוכנת לבני האדם והיא אינה פוגעת ברכוש עצמו אלא רק מכסה אותו באופן שניתן להסרה על ידי שטיפה. החברה הדגישה שהיא לא תסכים לשטוף את הבתים באזור עם צינור לחץ בשל נזקים שלחץ המים עלול ליצור והיא לא רוצה להיות חשופה לתביעות בשל כך. לטענה, התקנת מסנני אויר אינם אפשרית מכיוון שאז טעם הוויסקי המיושן עלול להיפגע.

ויסקי מזקקה פטרייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד