כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במהלך השיקום

החיילים הפצועים מאוקראינה חגגו פורים בישראל

לקראת פורים, הגיע רבה של קייב, למרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין לבקר חיילים אוקראינים, שהגיעו לארץ כדי לעבור תהליך שיקום. את הביקור ליווה מנהל המרכז הרפואי, שעדכן את הרב על מצבם, על השיקום הארוך ועל התכנון להביא חיילים נוספים מאוקראינה לטיפול במקום

החיילים הפצועים מאוקראינה חגגו פורים בישראל
חוגגים פורים בבית חולים צילום: דובי גורביץ

לקראת פורים, הגיע רבה של קייב, הרב יונתן מרקוביץ, למרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית לבקר חיילים אוקראינים, שהגיעו לארץ כדי לעבור תהליך שיקום. את הביקור ליווה ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי, שעדכן את הרב על מצבם, על השיקום הארוך ועל התכנון להביא חיילים נוספים מאוקראינה לטיפול ושיקום בישראל.

את החיילים המאושפזים, פגש הרב בטיפול במכון הפיזיותרפיה. החיילים התרגשו לפגוש את הרב ולשמוע על הנעשה בארצם. הרב מרקוביץ, העניק לכל חייל מארז משלוח מנות פורימי והסביר לחיילים על מהות חג הפורים ומנהג משלוח המנות שנועד לשמח אחד את השני. החיילים סיפרו לרב על הטיפול המסור שהם מקבלים במרכז הרפואי וביקשו למסור חיזוקים לבני משפחותיהם וחבריהם שנותרו באוקראינה.

לצד החיילים, פגש הרב גם את רינאט זופריק בן ה-13 שחולץ מבית חולים באוקראינה במבצע מורכב, והגיע לישראל לטיפול רפואי במחלקה לשיקום ילדים ונוער במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין.

במהלך הביקור בלוינשטיין, נועד הרב מרקוביץ' עם מנהל המרכז הרפואי, ד"ר חגי אמיר, ד"ר סרגיי קוטיקוב, סגן מנהל המחלקה לשיקום אורתופדי וד"ר אמיר חיים, יו"ר רשות המחקר ומנהל יחידת שיקום ביומכני.
בשיחה אמר הרב מרקוביץ, כי הוא יעניק כל סיוע נפשי ומורלי שיעזור לחיילים בתהליך השיקום ובחזרה המהירה למשפחותיהם.

ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית, אמר: "הביקור של רבה של קייב נותן רוח גבית לסיוע של מדינת ישראל ושל האומה היהודית לחיילים האוקראיניים שנפגעו, נותן תמיכה למשתקמים האוקראינים בכך שהם רואים את ההשתתפות של עם ישראל כולו גם בארץ וגם בתפוצות ברווחתם ובשיקומם".

מלחמת אוקראינה רוסיה לווינשטיין שיקום הרב מרקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד