כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בית חכם לשומרי שבת – לשמור שבת כהלכתה בנוחות מרבית

הטכנולוגיה שסביבנו מתפתחת מהר ומציעה יותר ויותר אפשרויות שונות, חלקן רלבנטיות עבורנו וחלקן כלל לא. בשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ויותר "בתים חכמים" בישראל, ובאמצעות ההתקנה והתכנות הנכונים ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו על מנת לאפשר לנו לשמור שבת כהלכתה ביתר נוחות ופשטות, כך שנוכל באמת לנוח ולהתענג על השבת ללא כל פגיעה בשמירה על טוהרתה

בית חכם לשומרי שבת – לשמור שבת כהלכתה בנוחות מרבית
בית חכם צילום: freepik

מהו בעצם בית חכם ומה הוא כולל? כיצד זה רלבנטי עבור דתיים, שומרי מסורת ובפרט שומרי שבת ויכול לסייע לנו לשמור שבת בצורה נוחה ונעימה, בדיוק כמו שאנחנו מעוניינים?

בית חכם ומערכת חשמל חכם – במה בדיוק מדובר?

המושג "בית חכם" משמש באופן מקביל למושגים אחרים הכוללים בשנים האחרונות את מילת התואר "חכם", דוגמת טלפונים חכמים ושלל מכשירים חכמים אחרים. בגדול, מדובר בבית בו מותקנת מערכת מתקדמת של בקרה ושליטה מרוכזת על שלל מכשירים ומערכות שונות בבית, כך שניתן יהיה לשלוט עליהם בנוחות, קלות ויעילות, גם מרחוק (מכל מקום בו אנו נמצאים, באמצעות הסלולרי, המחשב או הטאבלט).

בבית חכם טיפוסי נוכל לשלוט דרך אותה מערכת בקרה ושליטה מרכזית במערכות ומכשירים כגון דוד המים החמים, מערכת ההשקיה של הגינה, תאורה בכל חלקי הבית, מערכת האזעקה, מצלמות האבטחה, תריסים חשמליים וכיוצ"ב. חלק מהמערכות הללו פועלות באמצעות חיישני אור או תנועה, חלקן באמצעות חיישני לחות או רעש ואילו חלקן פשוט ניתנות לשליטה ישירה של כיבוי והדלקה כרצוננו, דוגמת דוד המים החמים למקלחת.

בבית חכם נוכל למצוא גם מערכת של חשמל חכם – מערכת של מתגים ובקרים מתקדמים המחוברים כולם למערכת השליטה והבקרה המרכזית, ומאפשרים ביצוע פעולות מרחוק וקביעת תזמונים אוטומטיים באופן גמיש ומגוון.

בית חכם לדתיים ושומרי שבת – לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת לסיוע בשמירת השבת

מאחר ובית חכם כולל אפשרויות מתקדמות ומגוונות לשליטה על מערכות שונות ובסיסיות בבית שלנו (דוגמת מערכת התאורה), ניתן כבר להבין כי קיים כאן פוטנציאל משמעותי עבור מי ששומר שבת בביתו, ומעוניין להפוך את יום המנוחה והקדושה לנוח ונעים עוד יותר.

בית חכם לשומרי שבת מאפשר לנו לתכנת באופן ייעודי, על פי רצונו הספציפי והמפורט של הלקוח, כיצד יפעלו כל המערכות האוטומטיות הללו במהלך השבת. מערכת הבית החכם יכולה לפעול עבורנו בשבת ללא כל התערבות ישירה מצידנו. כל לקוח יכול להחליט כמובן אילו פונקציות הוא רוצה שיפעלו בשבת ואילו לא, בהתאם לתפיסתו ולהשפעה של מערכות אלו על שמירת השבת. המערכת יודעת להיכנס לפני השקיעה ביום שישי ל"מצב שבת" ולחזור למצב רגיל (חול) לאחר יציאת השבת, על מנת שפונקציות מסוימות שעשויות לחלל שבת (לפי תפיסתנו) לא יפעלו במהלכה, ויחזרו לפעול במוצאי שבת.

כאמור, כל לקוח ולקוח יכול לקבוע בעצמו (טכנאי מקצועי יבצע את התכנות בפועל לפי רצון הלקוח) אילו מערכות אוטומטיות יפעלו ואילו לא בכל יום מימות השבוע, וניתן לקבוע תזמונים מפורטים להפעלה של מכשירים או מערכות מסוימות באמצעות חיישנים אוטומטיים, ללא התערבות יד אדם. בין אם מדובר בפתיחה של התריסים החשמליים לצורך כניסה של יותר אור טבעי מבחוץ, הדלקה או כיבוי של פלטת הבישול או דוד המים החמים, השקיה של הגינה או כל פעולה אחרת – את הכל ניתן לבצע באופן אוטומטי לחלוטין, או לחילופין לבטל ליום אחד בשבוע לכבוד השבת.

בית חכם לשומרי מסורת, דתיים ושומרי שבת יכול להקל על המנוחה שלנו ולייעל את האופן בו אנו משתמשים במערכות שונות בבית לכל אורך השבוע, ולהפוך את השבת בבית לנוחה ונעימה במיוחד. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים וייעוץ בנוגע להתקנת בית חכם לשומרי שבת – לא תתחרטו...

טכנולוגיה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד