כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות המתקפה בבריאנסק

פקידים רוסים דורשים להתנקש בחייו של זלנסקי "בשיטות המוסד"

מחוקקים רוסים דורשים להתנקש בחייו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ולהפציץ את אוקראינה עד שתיחרב. הדרישה מגיעה לאחר מה שהקרמלין כינה כ"פיגוע טרור אוקראיני" באזור הגבול ביום חמישי האחרון

פקידים רוסים דורשים להתנקש בחייו של זלנסקי "בשיטות המוסד"
זלנסקי מבקר חיילים בחזית ומעניק להם מדליות ועיטורים צילום: לשכת הנשיאות של זלנסקי

פקידים רוסים דורשים להתנקש בחייו של זלנסקי ולהפציץ את אוקראינה ללא רחמים. כל דרג בממשל הרוסי, מולדימיר פוטין ועד שירות הביטחון הפדרלי ומושלים אזוריים האשימו את הצבא האוקראיני במתקפה בבריאנסק ביום חמישי האחרון, שלפי הרשויות הביאה למותם של שני בני אדם.

הגרסה הרשמית לאירועים מהקרמלין היא ש"נאצים" ו"חבלנים" אוקראינים הסתערו על הגבול עם רוסיה, ופלשו לשני כפרים, ירו במכונית, לקחו בני ערובה ופיזרו מטעני חבלה ברחבי האזור.

למרות שקבוצה של מתנדבים רוסים לקחה אחריות על המהומה בראשות ניאו-נאצי רוסי ידוע שדיבר בגלוי על שיתוף הפעולה שלו בעבר עם שירותי הביטחון הרוסיים, ולטענתו כעת הוא נלחם למען אוקראינה - נראה שהתקרית מבשרת שלב חדש ואפל במלחמה נגד אוקראינה. בזה אחר זה, שופריו של פוטין בפרלמנט ושופרות ברשתות החברתיות קראו מיד לנקמה, בטענה ש"הקו האדום" נחצה וכעת הגיע הזמן לצאת למלחמה אמיתית (בניגוד לסתם הטלת טילים לעבר אזרחים)

"נהרוס ונבנה מחדש", כתב אחד המחוקקים לעמיתים בצ'אט פרטי על אירועים בבריאנסק, כך דיווח ה'דיילי ביסט'. "זלנסקי דפוק", צוטט חבר פרלמנט אחר.

"כולם רוצים לפרק את האוקראינים, לעזאזל, אלה ילדים", אמר מקור במועצת הפדרציה של רוסיה לאתר Verstka. מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, קרא לצוד את משפחות ה"חבלנים", וציין כי הם "עשויים לחיות בשטח הרוסי".

המחוקק מיכאיל דליאגין אמר כי "התגובה הרגילה היחידה" לתקרית היא "חיסולם המיידי של זלנסקי והמפקד העליון האוקראיני". כמה בלוגרים צבאיים הקשורים לקרמלין קפצו על הסיפון, וקראו לרצוח מנהיגים אוקראינים ב"שיטות המוסד" ולמחוק אותם כמו "טרוריסטים צ'צ'נים".

אוקראינה הכחישה מעורבות ומסרה שהמתקפה הייתה "פרובוקציה" שבוצעה על ידי פרטיזנים רוסים. כמה כלי תקשורת עצמאיים ברוסיה תמכו בגרסה הרשמית של הקרמלין לאירועים, וציינו שאף אחד מכלי החדשות המנוהלים על ידי המדינה לא צילם מזירת הפיגוע, למרות שתמיד היו הראשונים שהגיע לאירועים כאלה.

באופן דומה, תושבים המתגוררים בסמוך למקום צוטטו ואמרו שהם לא היו מודעים למצב של בני ערובה, וכי הם לא ראו אף שירותי ביטחון רוסיים באזור, למרות שה-FSB הרוסי אמר שהוא נמצא במקום כדי למגר את "החבלנים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד