כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
החטא ועונשו

נידון ל-18 חודשי מאסר בגין תקיפות אנטישמיות

גבר מוסלמי אנטישמי נידון ביום שישי האחרון ל-18 חודשי מאסר לאחר שהודה בסדרת פשעי שנאה שכללו תקיפות אנטישמיות בעיר ניו יורק. התובע האמריקני דמיאן וויליאמס אמר בהצהרה כי התביעה מוכיחה ש"לא נסבול אלימות מעוררת שנאה"

נידון ל-18 חודשי מאסר בגין תקיפות אנטישמיות
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

סעדה מסעוד, בן 29 מסטטן איילנד ניו יורק נידון ל-18 חודשי מאסר. הגבר האנטישמי נעצר ביוני האחרון לאחר שהיכה אדם שעטה על עצמו דגל ישראל בהפגנה פרו-פלסטינית באפריל האחרון. התובעים אמרו כי מסעוד גם הודה שתקף אדם שענד שרשרת מגן דוד במאי 2021 ואדם חובש כיפה, חודש לאחר מכן.

התובעים ביקשו כי מסעוד יקבל עונש של 18 חודשים עד שנתיים, וכתבו בתביעה כי הוא נהג שוב ושוב באלימות שנאה כלפי יהודים. "כל אחת מהתקיפות הללו הייתה חצופה", כתבו התובעים.

מסעוד הודה באשמות הללו בנובמבר האחרון ונידון על ידי השופטת דניס קוט ל-18 חודשי מאסר. התובע האמריקני דמיאן וויליאמס אמר בהצהרה כי התביעה מוכיחה כי "לא נסבול אלימות מעוררת שנאה".

התובע האמריקאי הוסיף: "סעדה מסעוד תקף שוב ושוב את תושבי ניו יורק על סמך דתם ומוצאם הלאומי. התביעה של התיק הזה והעונש שהוטל מבהירים שאלימות מעוררת שנאה לא תתקבל בקהילה שלנו ושהמשרד הזה לא יפסיק את המאמצים לתת דין וחשבון על מי שמבצע פשעי שנאה חסרי טעם".

עורכי דינו של מסעוד ביקשו מאסר של שישה חודשים. הם הכחישו שהוא אנטישמי ואמרו שהוא תקף רק אנשים שהוא מכיר כתומכים גלויים של ישראל. "ההתנהלות שלו כלפיהם הייתה זהה, ללא קשר לאמונה הדתית שאליה הם משתייכים", כתבו הסנגורים, והוסיפו כי מרשם "הופעל" בין השאר מ"עימות מתמיד עם מפגינים נגדיים בהפגנות" (תומכי ישראל).

לפני הקראת גזר הדין, מסעוד התנצל בפני כל אחד מקורבנותיו, ואמר שהוא מתחרט על מעשיו. "אני מבין שיש לי בעיות כעס ואני צריך לעבוד עליהם", הוסיף.

אנטישמיות בארה"ב תקיפה תקיפה חמורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד