כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשש שהורעל

בעל הברית הקרוב של פוטין חולה במחלה קשה

מנהיג המלחמה מצ'צ'ניה ואחד ממקורביו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סובל מבעיה קשה בכליות ועלה חשש שהורעל. שר המלחמה הצ'צ'ני מסרב לקרוא לרופאים רוסים בגלל חשש מהרעלה מכוונת

בעל הברית הקרוב של פוטין חולה במחלה קשה
רמזן קדירוב צילום: צילום מסך

מנהיג הרפובליקה הצ'צ'נית סובל מ"בעיות חמורות בכליות", מנתח מומחה מאיחוד האמירויות הערביות נראה בעיר הבירה גרוזני. עיתונאים מהאופוזיציה פרסמו בטלגרם שמקורותיהם אמרו להם שרמזן קדירוב חולה וחווה "סימפטומים של הרעלה". המנהיג הצ'צ'ני הוא פרו רוסי מוביל למלחמה באוקראינה, ושלח אלפי חיילים להילחם באוקראינה.

רמזן קדירוב הביא את הרופא הנפרולוג הראשי של איחוד האמירויות ומומחה לכליות, לגרוזני, בירת צ'צ'ניה, לטיפול, כך דיווח העיתונאי הקזחי אזאמאת מייטנוב. קדירוב, מנהיג הרפובליקה הצ'צ'נית מאז 2007, בחר ברופא מחוץ לאזור בגלל החשש שהוא הורעל ולכן אינו סומך על הרופאים במוסקבה. "יש מידע שהנפרולוג הראשי של איחוד האמירויות, ד"ר יאסין איברהים אל-שחט, רופא ידוע עם 30 שנות ניסיון, הגיע לגרוזני (בירת צ'צ'ניה)", כתב בערוץ הטלגרם שלו.

"קדירוב חולה מאוד ויש לו בעיות כליות חמורות", כתב מייטנוב. בספטמבר האחרון, הוא קרא לרוסיה להשתמש בנשק גרעיני בעל תפוקה נמוכה נגד אוקראינה ופוטין קידם אותו לקולונל כללי במשמר הלאומי של רוסיה בחודש שלאחר מכן, כך דיווח ה-Kyiv Independent באוקטובר, הוא כינה את זה כ"ג'יהאד גדול".

השמועות על כך שקדירוב הורעל מגיעות לאחר שאמר שאחד הגנרלים הבכירים שלו הורעל על ידי מעטפת רעל בחודש שעבר, כך דיווח אתר 'ניוזוויק'. קדירוב כתב בטלגרם שהגנרל אפטי אלאודינוב, הורעל ממכתב שהיה בעל ריח חזק ב-8 בפברואר האחרון, איש המלחמה הצ'צ'ני כינה את התקרית "ניסיון התנקשות". אלאודינוב התאושש מאז.

איש העסקים הרוסי-ישראלי שנמלט מרוסיה, ליאוניד נבזלין טען שהדיווח נכון, הוא אמר לתקשורת הבריטית: "המקורות שלי מאשרים את זה", אמר. "קדירוב מטופל באיחוד האמירויות, וכשהוא נמצא בגרוזני לזמן קצר, מגיע אליו במיוחד נפרולוג מאבו דאבי.

"קדירוב בבירור לא סומך על רופאים רוסים, יש סיבות לכך, המקורות שלי אומרים שבעיות בכליות הן סימפטום של הרעלה ומזה קדירוב מפחד". על פי הדיווחים המטוס הפרטי היוקרתי של המנהיג הצ'צ'ני ערך כמה נסיעות לאחרונה לאיחוד האמירויות, והוא נראה פחות מהרגיל בשבועות האחרונים.

מנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב ולדימיר פוטין צ'צ'ניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד