כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גל הסרבנות

בעיה במציאת טייסים לטיסת רה"מ; רגב שינתה תנאי המכרז

לאחר שלא נמצא אף טייס שיסכים להתנדב להטסת ראש הממשלה ורעייתו לאיטליה, החליטה השרה רגב לשנות את תנאי המכרז כך שחברות ישראליות נוספות תוכלנה להתמודד בו | הסיבה לאי ההתייצבות: המחאה נגד הרפורמה המשפטית

בעיה במציאת טייסים לטיסת רה"מ; רגב שינתה תנאי המכרז
נתניהו יורד מטיסה צילום: פלאש 90

לאחר שלא נמצא אף טייס מקרב טייסי חברת "אל-על" שמוכן להטיס את הזוג נתניהו לביקורם ברומא בסוף השבוע, החליטה שרת התחבורה מירי רגב לפתוח את תנאי המכרז בעתיד, כך שגם חברות "ארקיע" ו"ישראייר" יוכלו לגשת אליו.

בני הזוג נתניהו מתעתדים לצאת לביקור בעיר רומא במהלך סוף השבוע הקרוב ובמהלכו להיפגש עם ראש ממשלת איטליה. לצורך הטסתם, התבצע מכרז כמקובל בין טייסי חברת "אל-על" אך עד שעת סגירת המכרז היום בצהריים (ראשון) אף טייס לא התנדב להטיס את בני הזוג בשל המחאה נגד המהפכה המשפטית שצוברת תאוצה בקרב הטייסים. לפי הנוהל המקובל, מנהל צי המטוסים מדגם 777 מחויב למצוא אנשי צוות שישובצו לטיסה הרלוונטית אך מלבדו לא נמצא אף טייס שיסכים לביצוע המשימה.

הסיבה שעד כה החברה היחידה שהיתה אמונה על הטסתם של ראש הממשלה היא חברת "אל-על" היא בשל העובדה שחברה זו הינה החברה היחידה המחזיקה בצי מטוסי בואינג מדגם 777, שרק בו מתעקשת לשכת ראש הממשלה לטוס, ובשל כך אף חברה אחרת לא יכלה עד כה להגיש את מועמדותה למכרז. כעת, כאמור, תנאי המכרז צפויים להשתנות וגם חברות אחרות תוכלנה להטיס את בני הזוג.

סיבה נוספת לאי יכולת החברה להטיס את ראש הממשלה ורעייתו היא העובדה שצי המטוסים מסוג זה עדיין לא חזר לכשירות מלאה מאז פרוץ מגפת הקורונה בחודש דצמבר 2019, וממילא לא כל הטייסים חזרו לכשירות מלאה.

ככל הנראה הפתרון לסאגה הנוכחית יהיה ויתור מצד לשכת ראש הממשלה, מה שיוביל לבסוף לשימוש במטוס מדגם 737, הנחשב לקטן יותר, או חכירת מטוס מחו"ל, דבר שנעשה מספר פעמים בעבר.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "נושא איוש טיסת ראש הממשלה טרם הסתיים, בין היתר בשל מיעוט טייסים כשירים בצי 777. אנו פועלים לאיוש טיסה זו וטיסות נוספות שטרם אוישו זאת בהתאם לנהלי החברה כפי שעשינו אין ספור פעמים בעבר. לאורך שנות קיומה של המדינה הטיסה חברת אל על את ראשי המדינה למשימות מדיניות חשובות והיא תוסיף לעשות כך גם בעתיד, ככל שיידרש".

חברת אל על הרפורמה המשפטית טייסים אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד