כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לאחר הטיפול במנהרות - לא רציתי הרג חיילים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ראשון לכלי התקשורת מאז ההסכם הפסקת האש עם החמאס: "חלק מהשרים שמחים שלא הבאתי את ההסכם להצבעה" • "יש שרים שלא מבינים את מהות תפקיד הקבינט" • "יש סיכוי לשקט ממושך. לא אסבול 'טפטופי ירי'" • "תושבי עוטף עזה לא איבדו אימון" • "אין סיבה לבחירות בקרוב"

בנימין נתניהו. צילום: פלאש90
בנימין נתניהו. צילום: פלאש90

לראשונה מאז כניסת הפסקת האש לתוקף התייחס ראש ההמשלה בנימין נתניהו, בראיון למבצע 'צוק איתן' והסביר: "לא רציתי הרג וחטיפות של חיילים".

בראיון לערוץ 10 וערוץ 2, נתניהו נשאל על המתיחויות הקיימות בתוך הקבינט וההדלפות מתוך הדיונים. "הוסמכתי לקבל את ההחלטה על הפסקת האש. בסתר ליבם, חלק מהשרים שמחים שלא הבאתי אותה להצבעה". אמר.

בראיון לערוץ 10 הוסיף כי "יש שרים שלא מבינים את מהות תפקיד הקבינט. לאחר קבלת החלטה נדרש לתת גיבוי. לא הסרתי את היעד של מיטוט חמאס. הלמנו בהם בצורה פנטסטית. ראינו את אל-קעידה, דעאש, ולכן קיבלנו החלטה להלום בחמאס".

נתניהו התייחס גם להישגים בהסכם מול החמאס וציין כי החמאס לא קיבל אף אחת מדרישותיו. נמל, שדה תעופה, משכורות ושחרור אסירים - הכל נותר כדרישת ישראל.

"קיבלתי את ההחלטה עם שר הביטחון והרמטכ"ל. היו חריקות בחוץ, אבל בסוף זה התנהל כמו שצריך. צה"ל הלם בחמאס בצורה פנטסטית, אחרי שהשמדנו להם מאות עמדות הם התקבצו לתוך המגדלים. היינו צריכים להכניס את הכוחות למנהרות, וברגע שזה טופל לא רציתי הרג וחטיפות של חיילי צה"ל".

לדברי נתניהו, הוא מאמין כי תושבי עוטף עזה לא איבדו בו את האמון. "הייתי בדרום, נפגשתי עם עשרות ראשי רשויות שהביעו אמון ותמיכה באיך שניהלנו את המערכה", אמר. ראש הממשלה העריך כי יש סיכוי שהשקט הנוכחי יימשך זמן רב: "הם מבודדים ולא יכולים להבריח נשק, אבל לא אקבל טפטופים".

עוד הוסיף: "יש סיכוי לשקט ממושך. לא אסבול 'טפטופי ירי' לעבר הדרום. יש מדינות שמזהות סכנות באזור ורואות את ישראל לא כאויב אלא כשותף פוטנציאלי. אני מפוכח ויוזם דברים טובים, כשיש גם יוזמות רעות. ראשי הרשויות בדרום מגבים את המהלכים שלנו. אני מקווה שהמבצע הזה לא יקרב את הבחירות. אם זה תלוי בי לא צריך בחירות בתקופה הקרובה".
נתניהו עזה ישראל חמאס צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד