י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתיחות בגבול

עימותים בין חיילי צה"ל לצבא לבנון, קצין דרך את נשקו

תקרית הבוקר בגבול בין ישראל ללבנון | הלבנונים טוענים שישראל עברה את קו הגבול | במהלך העימות קצין צה"ל נצפה דורך את נשקו | כוח האו"ם הפריד בין הצדדים

עימותים בין חיילי צה"ל לצבא לבנון, קצין דרך את נשקו
החיילים מפרידים צילום: צבא לבנון

עימות פרץ היום (ראשון) בין כוח של חיל ההנדסה של צה"ל שביצע עבודות תחזוקה שגרתיות על גדר הגבול בסמוך לכפר עיתא א-שעב, הנמצא בדרום לבנון, כקילומטר אחד צפונית לגבול עם ישראל באזור זרעית, לבין חיילים מצבא לבנון. במהלך העימות, אחד מקציני צה"ל נראה דורך את נשקו. האירוע הסתיים לאחר שחיילי האו"ם, שהוקפצו לאזור, חצצו בין הניצים.

חשוב לציין כי כחלק מהמטרה לשמור על תחזוקת גדר המערכת עם לבנון, הכוונה בקרב הדרג הפיקודי הצה"לי היא ל"הראות נוכחות" ולהפגין את ריבונות ישראל באזור. מיד לאחר תחילת העבודות הופיעו חיילים המשתייכים לצבא לבנון וניצבו אל מול חיילי צה"ל במטרה לוודא שתוואי הגבול נשמר. בנוסף, הצבא הלבנוני הציב מקלעים אל מול חיילי צה"ל וכוחות ההנדסה.

על פי טענת הלבנונים, הכוח הצה"לי עבר את 'הקו הכחול', העובר בחלקה הצפוני של מדינת ישראל, מראש הנקרה במערב ועד הר דב במזרח, ומפריד בינה ובין לבנון.

החשש בקרב מקבלי ההחלטות בדרג המדיני הוא שעימות כזה עלול להחריף ולהביא לסבב נוסף של הסלמה בין צה"ל לחיזבאללה.

עימותים בין הצדדים אינם נדירים כלל וכלל, אך עצימות האירועים ותדירותם עולה לאחרונה. לפני כשנה כוח האו"ם הזעק כדי לעמוד בין הצדדים לאחר שפרץ עימות ביניהם. כמה חודשים לאחר מכן נצפה כוח של צבא לבנון מכוון תותח מסוג אר. פי. ג'י לכיוון טנק צה"ל.

 

 

 

לבנון גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד