א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לא הצליחו לשנות את אופי הקהילה

מעלה עמוס: ניצחון ליטאי מובהק בבחירות לועד

נציגי הועד הנבחר התכנסו לישיבה מקצועית ראשונה. כל חמשת הנבחרים נמנים על מועמדי הקהילה המרכזית הליטאית ביישוב

מעלה עמוס: ניצחון ליטאי מובהק בבחירות לועד
הכניסה למעלה עמוס צילום: באדיבות המצלם

בשבוע האחרון התכנס לראשונה מאז הבחירות ועד ההנהלה של היישוב החרדי מעלה עמוס, כשהנציגים זוכים לברכתם של רב היישוב ושל מאות התושבים.

שמונה חודשים לפני הבחירות המוניציפאליות בכל הארץ, נערכו לאחרונה הבחירות ביישוב מעלה עמוס. מדובר בבחירות אישיות לועד ההנהלה של היישוב וכמו גם לועדת הביקורת, כשהמועמדים נבחרים באופן אישי על ידי התושבים. המתמודדים נחלקו בעיקרם לשתי קבוצות – האחת המזוהה עם הקהילה הליטאית המרכזית ביישוב, והזוכה לברכתו של המרא דאתרא הגאון רבי זאב חרלפ, והשנייה המזוהה עם הקהילה החסידית הקטנה יותר והמורכבת ממספר תתי קבוצות.

251 מתוך 256 בעלי זכות ההצבעה ניצלו את זכותם והצביעו, כשהמועמדים המזוהים עם הקהילה הליטאית זכו ברוב מוח ונבחרו לכל המשבצות המיועדות.

בועד ההנהלה, המונה חמישה חברים (כאשר כל בוחר יכול לסמן עד חמישה מועמדים בהם הוא תומך) נבחרו יוסף חיים חבה (154 קול), פנחס יופה (152 קול), צבי פסח אולסקר ומיכאל דובינסקי (148 קול כל אחד) ויהונתן גלסנר (139 קול). שלושת המועמדים המזוהים עם הקהילה החסידית נותרו בחוץ: יהודה צבי אדלר (111 קול), מאיר אלבוים (108 קול) ומשה בר (104 קול).

גם בועדת הביקורת זכו שלושת המועמדים המזוהים עם הקהילה המרכזית ביישוב: אריה צבי וינברג (155), נתן אפלבוים (154) וחנוך בן חיים (146), ואילו הנציגים המזוהים יותר עם הכלל חסידי נותרו בחוץ, עם כמאה קולות ומטה לכל אחד מהם.

המשמעות הייחודית של הבחירות על רקע ניסיונות שנערכו בתקופה האחרונה לשנות את האופי הקהילתי של היישוב, כאשר התוצאות החד משמעיות עשויות ככל הנראה לבלום את הניסיונות הללו ולשמור את הסגנון הייחודי של התושבים ביישוב.

מעלה עמוס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד