ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בתגובה להצהרות הסרבנות

אלפי מילואימניקים חתמו על עצומה: "לא נפסיק לשרת"

יותר מ-5,000 משרתי מילואים בכל היחידות בצה"ל חתמו על עצומה בה התחייבו כי לא יפסיקו לשרת במילואים. מאיר ליוש ממארגני העצומה: "על אף מחלת הסרטן ביקשתי לחזור ולהתנדב במילואים"

אלפי מילואימניקים חתמו על עצומה: "לא נפסיק לשרת"
מילואימניקים בגבול עזה בצוק איתן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך סוף השבוע האחרון חתמו למעלה מ-5000 משרתי מילואים בכל היחידות בצה"ל על עצומה בה התחייבו כי לא יפסיקו לשרת במילואים - זאת בתגובה להצהרות הסרבנות האחרונות שקיבלו במה מרכזית סביב המחאה נגד הרפורמה המשפטית.

יוזמי העצומה, אהוד עזריאל מאיר, עודד הרוש, יותם פרץ, ומאיר ליוש - כולם לוחמים במיל', כתבו: "אנו, אנשי מילואים בהווה, מכל חלקי העם, מכל הדרגות והחילות, ומכל הקשת החברתית והפוליטית, ממשיכים ונמשיך לשרת כחיילי מילואים בצבא ההגנה לישראל, על אף המחלוקות הקיימות בחברה האזרחית, מתוך תחושת שליחות והכרה בחשיבות ההגנה על המולדת. כי אין לנו עם אחר - ואין לנו ארץ אחרת."

תוך יומיים חתמו על העצומה אלפי משרתים במילואים, דבר המוכיח כי הקריאות לסרב הן נחלתו של מיעוט, וקיים קונצנזוס נרחב בהשארת המילואים מחוץ לדיון הפוליטי.

"התארגנו כמה חברים, משרתי מילואים, מימין ומשמאל, דתיים ושאינם - עם אפס מימון, נטו רצון טוב. המסר הוא פשוט: תשאירו את הצבא מחוץ למשחק הפוליטי! נגיד לשרת במילואים תמיד, בלי קשר לפוליטיקה, וכך אנחנו מצפים מכל עם ישראל.", ציין עודד הרוש, ממארגני העצומה.

"אנחנו עדים לעוד ועוד משרתים במילואים, כולל כאלו שמתנגדים לרפורמה, שלא מוכנים להיגרר לסרבנות וניצול פוליטי של המילואים", כך לפי מאיר ליוש, ממארגני העצומה. ליוש הוסיף כי דווקא "בעת הזו, כשהסרבנות לשרת רק גואה, זה הזמן לעשות. על אף מחלת הסרטן ביקשתי לחזור ולהתנדב במילואים. דווקא עכשיו. הופתעתי מעוצמת התמיכה וההתגייסות, אבל זה מוכיח רק דבר אחד - הסרבנים בודדים בסרבנותם. עם ישראל ממשיך לשרת את מדינת ישראל!"

מילואים הרפורמה המשפטית סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד