כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בשורה ללקוחות המשכנתה של מזרחי-טפחות

בעקבות שיתוף פעולה חדשני בין משרד המשפטים לבנק מזרחי-טפחות • בשורה ללקוחות המשכנתה של מזרחי-טפחות: יוכלו להעביר לבנק אישור נוטריוני בדיגיטל בלי להגיע לסניף

בשורה ללקוחות המשכנתה של מזרחי-טפחות
מזרחי טפחות צילום: יח"צ

השירות החדש, שממנו ייהנו בשלב זה רק לקוחות שיבצעו משכנתה במזרחי-טפחות, יאפשר להם להגיש לבנק יפוי כוח נוטריוני לצורך לקיחת משכנתה, כמסמך דיגיטלי החתום בחתימה אלקטרונית; כבר לא יהיה צורך להגיע לבנק עם אישור נוטריוני מודפס, שעליו סרט אדום וחתימה מוטבעת

בשורה ללקוחות המשכנתה של מזרחי טפחות: במסגרת שיתוף פעולה בין משרד המשפטים למזרחי-טפחות, יכולים לקוחות המשכנתה של הבנק, לראשונה במערכת הבנקאית, לשלוח לבנק באופן מקוון יפוי כוח חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת של נוטריון. זאת, בניגוד למצב עד היום שבו נדרשו להביא לבנק, פיסית, אישור נוטריוני מודפס החתום בסרט אדום ומוטבע בחותם.

המהלך החדשני המשותף למשרד המשפטים ולמזרחי טפחות יאפשר את קבלת המסמך החתום באמצעים דיגיטליים, והתייחסות אליו כאל מסמך מקור. במשרד המשפטים מקווים, כי היוזמה הזו, המקודמת כחלק מתהליכי ההאצה הדיגיטלית של משרד המשפטים, ובהמשך ישיר לתיקון תקנות הנוטריונים, תהווה סימן לבאות ולשיתופי פעולה נוספים מול בנקים וגופים נוספים המבקשים מסמכים נוטריונים. 

 המהלך יצא לדרך בעקבות שיתוף פעולה בין מחלקת נוטריונים באגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים לבין בנק מזרחי-טפחות, במטרה לשפר את השירות לציבור. המהלך צפוי להקל על לקוחות המשכנתה, אשר נדרשים להעביר לבנק מסמכים רבים ובהם גם אישור אחד לפחות עליו נדרשת חתימת נוטריון. במסגרת השירות, הנוטריון יעביר את המסמך שאושר בחתימתו האלקטרונית ישירות לבנק באופן מקוון, כך שיחסך מלקוחות הבנק להגיע לסניף. השירות צפוי לייעל ולזרז את הליך לקיחת המשכנתה ומהווה חלק נוסף בקידום השירות לציבור והתאמתו לעולם הדיגיטלי. 

מזרחי טפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד