כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נתניהו תקף וקרא לגנות

לפיד על דוברו: "איני מסכים עם החלטתו"

רועי קונקול מבכירי לשכת לפיד הודיע כי לא יתייצב בשבוע הבא לשירות מילואים. "לא אעשה מילואים תחת שלטון שמנסה להרוס אותנו", כתב. נתניהו קרא ללפיד לגנות ותקף: "סרבנות פוגעת בצה״ל ובביטחון ישראל"

לפיד על דוברו: "איני מסכים עם החלטתו"
יאיר לפיד ורועי קונקול צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רועי קונקול, מבכירי לשכתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, הודיע היום (ראשון) כי בשבוע הבא הוא לא יתייצב לשירות מילואים בעקבות המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

קונקול כתב בפייסבוק: "אני כותב את המילים בלב כבד. אחרי שראיתי את דף המסרים של השלטון. מביבי ומטה דרך השופרות שלו, מנסה להשחיר את הטייסים ואת אחיי המילואימניקים".

קונקול ציין כי המחאה אותו הוא מביע מצטרפת למחאת הטייסים והמילואימניקים: "אחרי שקראו לנו אנרכיסטים וטרוריסטים. אחרי שהם מפרקים את מדינת ישראל לא נותר בי עוד ספק - לא אעשה מילואים תחת שלטון שמנסה להרוס אותנו ולא אעשה מילואים במדינה לא דמוקרטית", כתב.

הבכיר בלשכה הוסיף: "יש לי מילואים בשבוע הבא. כן גם אני מתנדב. עד היום באמת שלא ידעתי מה לעשות. נקרעתי בין המחויבות שלי כבר למעלה מ 20 שנים לבין הידיעה הברורה שאני לא מתכוון לשרת מדינה שאינה דמוקרטית. זו לא ישראל יותר ואני לא מתלבט יותר. ערכי הבסיס שהיוו קו מחבר של הזהות שלנו נחרבים על ידי אינטרסים של קבוצות פונדמנטליסטיות שחברו לאדם חלש שרוצה רק לא לשבת בכלא".

לסיכום כתב: "אין מדינה יהודית ללא דמוקרטית. אין ישראל ללא שלטון חוק שווה לכולם. אין מדינה ללא איזונים ובלמים בין מוסדות השלטון. אין שום איום גדול יותר על החיים שלנו. אנשים שלא שרתו יום בחייהם ותומכים בממשלה שהמדיניות המוצהרת שלה היא לשחרר מגזרים מסוימים משירות צבאי, אין להם את הבסיס המוסרי והערכי להביע את דעתם בכלל. להתנגד לדיקטטורה זאת חובה ערכית וזה המילואים הכי חשובים שאני יכול לעשות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב להודעה וכתב: "אני קורא ללפיד לגנות את הסרבנות של יועצו הקרוב ולהבהיר לכולם שאין לסרבנות ולפוליטיזציה של צה"ל שום מקום בקרבנו. סרבנות פוגעת בצה״ל ובביטחון ישראל ואין לה שום מקום בקרבנו".

לפיד אכן הסתייג ואמר: "איני מסכים עם החלטתו של דוברי לשעבר רועי קונקול לא לבוא לשירות מילואים. צה"ל הוא צבא העם ואני מתנגד לכל סרבנות. עוד אתווכח איתו על זה רבות, אבל אני אוהב אותו ויודע שגם אם הוא טועה הוא עושה את זה מפטריוטיות ומחרדה אמיתית לגורל המדינה".

רועי קונקול יאיר לפיד שירות מילואים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד