כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תוצאות שונות לחלוטין

סקרים חדשים: חודשיים אחרי - כמה מנדטים מאבד גוש נתניהו

חודשיים להקמת ממשלת נתניהו השישית, שני סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב מציגים תוצאות שונות לחלוטין. לפי סקר ערוץ 14 גוש נתניהו נחלש בשני מנדטים בלבד, לעומת סקר ערוץ 13 שמציג מהפך | מי מתחזק ומי נחלש, מי חוזר ומי נמחק | מבולבלים? הסקרים המלאים

סקרים חדשים: חודשיים אחרי - כמה מנדטים מאבד גוש נתניהו
נתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודשיים להקמת הממשלה, סקר מנדטים חדש שערך מכון 'דיירקט פולס' ומתפרסם הערב (ראשון) ב'ערוץ 14' מעריך כי לו הבחירות היו נערכות היום, בנימין נתניהו עדיין היה ראש ממשלה, אך בראשות קואליציה מצומצמת יותר.

לפי הסקר, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה שומרת על כוחה וזוכה ב-32 מושבים, לעומת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שהיתה נחלשת מ-24 ל-22. 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ היתה מתחזקת מ-12 ל-15, ש"ס בראשות אריה דרעי היתה שומרת על כוחה עם 11 מושבים.

'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף היתה שומרת גם היא כל כוחה עם 7, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עולה ל-7 מושבים.

ישיבת סיעת יהדות התורה.

לו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מתפצלים ורצים בנפרד, השניים מאבדים מנדט כל אחד. 'הציונות הדתית' היתה זוכה ב-6 וכך גם 'עוצמה יהודית' עם 6. רע"מ בראשות מנסור עבאס היתה שומרת על כוחה עם 5 וכך גם 'חד"ש-תע"ל' בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 5. מי שנכנסת לכנסת על חשבון מפלגת 'העבודה', זו מפלגת 'מרצ' עם 4 מושבים על סף אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 2.9% וכך גם בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה - 2.9% בלבד.

זו חלוקת הגושים

לפי הסקר מפלגות הקואליציה משיגות יחדיו 62 מושבים, לעומת 64 כיום. מי שגורעים את שני המנדטים מהגוש הם סמוטריץ ובן גביר שמאבדים מנדט כל אחד. מפלגות האופוזיציה מביאות יחדיו 58 מנדטים.

לפי סקר 'חדשות 13' - מהפך

לעומת זאת בסקר מנדטים חדש של 'ערוץ 13' והסוקר קמיל פוקס שפורסם הערב, 'הליכוד' מאבד 4 מושבים ויורד תוך חודשיים מאז הקמת הממשלה ל-28 מושבים, 'יש עתיד' מזנקת מ-24 ל-27, 'המחנה הממלכתי' מתחזקת גם בשני מנדטים ל-14, לעומתן 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' נחלשות ל-12.

נתניהו ולפיד במליאה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

לפי סקר 'חדשות 13', גם ש"ס נחלשת מ-11 ל-9, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 וכך גם 'ישראל ביתנו' עם 6, רע"מ מתחזקת במנדט ל-6, 'העבודה' במפתיע מתחזקת גם היא מ-4 מושבים על סף אחוז החסימה ל-6, חד"ש-תע"ל שומרת על כוחה עם 5.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות: מר"צ ובל"ד.

לפי הסקר, נרשם מהפך! מפלגות הקואליציה יורדות ל-56 ואילו מפלגות האופוזיציה מזנקות ל-64. אם כי 5 מנדטים מתוכם שייכות לחד"ש תע"ל שבעיני בודדים באופוזיציה הם בבחינת סדין אדום שלא להים עמם ממשלה ולא בתמיכתם מבחוץ, כך שייתכן כי התיקו הפוליטי היה חוזר לו היינו מתגלגלים שוב לבחירות בימים אלה.

סקר מנדטים מכון הסקרים דיירקט פולס קמיל פוקס ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד