כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
משלמים על מעשיהם

הסערות במליאה ובוועדה: ועדת האתיקה מענישה את חברי הכנסת

ועדת האתיקה החליטה על עונש של נזיפה חמורה והגבלת שימוש בכל כלי פרלמנטרי עד סוף כנס החורף על חברי הכנסת יוראי להב הרצנו וולדימיר ביאליק מ'יש עתיד' לאחר שהשניים טיפסו על שולחן ועדת החוקה. ח"כ אלמוג כהן לא יוכל לנאום במליאה ובוועדות למשך 5 ימים, לא יוכל להגיש הצעות חוק או שאילתות עד סוף כנס החורף ובנוסף נזיפה חמורה תוטל עליו 

הסערות במליאה ובוועדה: ועדת האתיקה מענישה את חברי הכנסת
יוראי להב הרצנו ולדימיר בליאק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות שתי סערות שהתנהלו באחרונה, הראשונה חברי הכנסת שהתנגדו בכוח להוצאתם מוועדת החוקה תוך כדי טיפוס על השולחנות, וגם שידור חי בפייסבוק בו חבר הכנסת הטיח קללות - ועדת האתיקה מפרסמת עונשים כנגד חברי הכנסת.

הוועדה בראשות חבר הכנסת ינון אזולאי הודיע לארבעה חברי כנסת כי דנו בעניינם, וכנגד שלושה מהם הוטלו עונשים. הראשונים הם חברי הכנסת ולדימיר בליאק ויוראי להב-הרצנו שטיפסו על שולחן וועדת החוקה וסירבו להתפנות מהמקום.

התקרית התרחשה בדיון ועדת החוקה שהצביעה על החלק הראשון של הרפורמה המשפטית וזכתה למראות חריגות שלא נראו גם בכנסות קודמות בהן סערו הרוחות, חברי הכנסת סירבו להתנצל על מעשיהם והאשימו את יו"ר הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן על אופן ניהול הדיונים.

בליאק בוועדת החוקה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בעקבות כך החליטה ועדת האתיקה בראשות ח"כ ינון אזולאי מש"ס, על "נזיפה חמורה והגבלת השימוש בכל כלי פרלמנטרי עד סוף הכנס", כשהם מסבירים כי ההחלטה התקבלה לאחר שהשניים סירבו להתנצל או להתחייב שלא יעשו זאת בשנית. כנגד חבר הכנסת שלי טל-מירון מ'יש עתיד' הוטלה רק סנקציה חמורה בשל התנצלותה בפני הוועדה.

בוועדה הזהירו כי להבא הם יטילו עונשים חמורים ביותר על מי שינהג כך, יפגע בסדרני הכנסת או יפעל בניגוד לנהלי האתיקה של חברי הכנסת, במסמך ששוגר אל חברי הכנסת התריעו ארבעת חברי הועדה כי הם לא יהססו לפעול כולל בסנקציית הרחקה מהדיונים ושלילת שכרם כחברי כנסת.

ועדת האתיקה דנה גם בסערה סביב השידור חי של חבר הכנסת אלמוג כהן במהלכו לעג לחברי כנסת ערבים מן האופוזיציה, חבר הכנסת כהן הופיע בפני הוועדה והתנצל על התנהלותו וטען כי לא ידע שאסור לבצע שידור חי מהמליאה.

אלמוג כהן במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

גם כנגד כהן החליטו חברי ועדת האתיקה כי הוא לא יוכל להגיש הצעות חוק, שאילתות והצעות לסדר עד לסוף המושב, בנוסף הוא לא יוכל לנאום במליאה במשך חמישה ימים החל ממחר.

ועדת האתיקה יוראי להב הרצאנו אלמוג כהן ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד