כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סוף סוף חוק

החגיגה נגמרה: קנסות כספיים ושלילת רישיונות לקבלנים

משרד הבינוי והשיכון בפעילות אכיפה מוגברת מול קבלנים הפועלים בניגוד לחוק | רשם הקבלנים שלל רישיונות והטיל עיצומים כספיים בעקבות הפרות תנאי רישיון ובטיחות באתרים

החגיגה נגמרה: קנסות כספיים ושלילת רישיונות לקבלנים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

במסגרת פעילות אכיפה שביצע אגף רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, נשללו שני רישיונות קבלן, על קבלן אחר הוטל קנס בסך 40,000 ש"ח ושלילה על תנאי, וקבלן נוסף זומן לשימוע לפני שלילה. בימים אלה מתנהלות באגף חקירות נוספות הקשורות להפרות רישיון קבלן.

לאחרונה שלל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון את רישיונם של חמישה קבלנים, התלה רישיונם על תנאי של עוד שני קבלנים והטיל קנסות בהתאם לחוק. 

במקרה אחד נמצא כי החברה הקבלנית, איילון שלדג קבלנים בע"מ, ביצעה הפרות בטיחות רבות שהביאו למצב המסכן את חיי העובדים בפרויקטים ובאזור העבודות, ובהתאם לכך, רישיון החברה נשלל ל-3 שנים.

 בנוסף, שלל הרשם את רישיון החברה הקבלנית א.ד.ס כוכב בניה ויזמות בע"מ, שנמצא כי פעלה באתר בנייה מבלי שדיווחה למינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית על תחילת ביצוע העבודות הקבלניות ומבלי שמינתה מנהל עבודה, ולאחר שבדיקה העלתה כי החברה אינה עומדת בתנאי הרישיון בו היא מחזיקה. יוזכר כי באתר החברה בירושלים נהרג לאחרונה פועל בנייה והאירוע נחקר במשטרה.

במקרים נוספים בהם נמצא כי קבלנים עשו שימוש לרעה ברישיון – נשלל רישיונם למשך שנה. החברות הקבלניות הן מ.י.גור חברה לבנין ופיתוח בע"מ ואחים סלטי עסאם בע"מ.

כמו כן, נמצא כי הקבלן אלאעמר מוסא, ביצע עבודות קבלניות בזמן שהרישיון שלו הוקפא, ובהתאם לכך, רישיונו נשלל ל-3 שנים.

בממצאי חקירה נוספת נמצא כי החברות הקבלניות מוניר סאמי מרשי בע"מ וחופר ובנה כבישים ותשתיות בע"מ, כל חברה בנפרד, ביצעו עבודות קבלניות תוך הפרה של תנאי הרישיון בו הן מחזיקות. בהתאם לכך, הוטל על קנס בסך 40,000 ₪ ושלילת הרישיון על תנאי למשך שנה.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן הגיב: "משרד הבינוי והשיכון רואה בחומרה רבה פעילות של קבלנים הנוגדת את הוראות החוק. לצערנו עדיין ישנם קבלנים ויזמים שלא עומדים בכללים והנהלים שנועדו להבטיח את בטיחות האתר והעבודות המתקיימות בו. אני מאמין כי ביצוע עבודות בנייה לפי הכללים, הם הבסיס לאתר בנייה בטיחותי ואיכותי עבור העובדים בו, עבור האוכלוסייה באזור ועבור הדיירים העתידיים שיגורו במבנים. נמשיך ונפעל בכל האמצעים על מנת לוודא שכל קבלן במדינה יעבוד על פי הנהלים".

רשם הקבלנים, עמית גריידי מסר: "הקפדה יתירה על קיום כללי הבטיחות בעבודה ועמידה בתנאי הרישיון, זו המסגרת הבסיסית אותה יצרנו על מנת לאפשר את קידומם היעיל והמוצלח של עשרות אלפי הפרויקטים הנדרשים כל שנה ברחבי הארץ. נמשיך בפעילותינו בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים על מנת לוודא כי קבלנים פועלים על פי חוק".

קבלנים דירות שיפוצים קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד