ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מסתמן: עיכוב נוסף בבחירות לרבנות י-ם

עו"ד מושקוביץ שיגר מכתב לוועדת הבחירות לרבנות ובו הוא טוען כי תצהירי 75 אחוז מבתי הכנסת שבהם בוצעה בדיקה - שגויים, ואולי אף כוזבים • הדרישה: להגיש תצהירים מחדש, מה שיעכב את הבחירות • לפי מושקוביץ, ב-6 מתוך 8 בתי הכנסת שנבדקו - מספר המתפללים שדווח גבוה ממספר מקומות הישיבה בבית הכנסת • כל הפרטים

הרב אריה שטרן. צילום: ארכיון
הרב אריה שטרן. צילום: ארכיון

עוד מקל בגלגלים בדרך לבחירת רב לירושלים: לטענת עורך דינם של הנציגים החרדים בבחירות לרבנות העיר, על בתי הכנסת להגיש תצהירים חדשים, דבר שלפי המסתמן, עשוי לעכב את הבחירות לרבנות ירושלים.

עו"ד מנחם מושקוביץ, המייצג את המפלגות החרדיות בירושלים, שיגר מכתב אל ועדת הבחירות לרבנות ירושלים המתכנסת היום אחה"צ בלשכתו של ראש העיר ניר ברקת כאשר לדבריו, תצהירי 75 אחוז מבתי הכנסת שבהם ביצע האגף לפיקוח ובקרה של המשרד לשירותי דת בדיקה וספירה של מספר מקומות הישיבה, נמצאו כלא נכונים ועולה אף חשש כבד כי הם כוזבים.

בישיבת הוועדה הקודמת שהתקיימה לפני למעלה מחודש, החליטה הוועדה לשלוח את אנשי האגף לפיקוח ובקרה של המשרד לשירותי דת, לבצע ספירה של מקומות הישיבה באולמות התפילה של 8 בתי כנסת מתוך 12 בתי הכנסת שנבחרו לשלוח ייצוג לגוף הבוחר. זאת בעקבות תביעתו של עו"ד מושקוביץ, ותצהירים שהוגשו לוועדה ולפיהם ספירה שבוצעה בבתי הכנסת הללו, מצאה כי בהם מספר מתפללים קטן בהרבה מן המספר עליהם דיווחו גבאי בתי הכנסת.

במכתבו טוען מושקוביץ, כי מהמידע שבידו עולה כי על פי הבדיקה שביצע האגף לפיקוח ובקרה של המשרד לשירותי דת, ב-6 מתוך שמונת בתי הכנסת שנספרו, מספר מקומות הישיבה בכל אולמות התפילה, כולל עזרת הנשים, קטן מאשר מספר המתפללים עליהם הצהיר בית הכנסת כאשר הפערים הם בין 10 אחוזים ועד 70 אחוזים.

בשל כך הועלתה הדרישה לפסול את התצהירים, לדרוש תצהירים חדשים ולבחון מחדש אם לצרף את בתי הכנסת הללו לגוף הבוחר על פי התצהירים החדשים.

מושקוביץ גם טוען שבשל תמיכתו המוצהרת של ראש עיריית י-ם ניר ברקת, אסור שראש העיר יהיה מעורב בבחירות.

בקשה לתגובה מאת משרד הדתות וראש העיר ניר ברקת נשלחה, והיא תפורסם לכשתתקבל.
בית כנסת ועדה ניר ברקת בגץ תצהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד