כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסיוע העקיף

כך שולחת דרום קוריאה נשק לאוקראינה בלי להרגיז את הרוסים

ספקי נשק כמו ארה"ב מתמודדים עם מחסור בייצור תחמושת בזמן מלחמה, דרום קוריאה נכנסה למלא את הפער, תוך ניסיון לא להתגרות במוסקבה. זהירותה של קוריאה הדרומית נובעת מאי רצונה להתנגד בגלוי למוסקבה, שממנה היא מקווה לקבל שיתוף פעולה נגד קוריאה הצפונית, אך עדיין שולחת לאקראינה נשק

כך שולחת דרום קוריאה נשק לאוקראינה בלי להרגיז את הרוסים
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שנה לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה, המלחמה הובילה למאמץ עולמי לייצר עוד טילים, טנקים, פגזי ארטילריה ואמצעי לחימה אחרים. ומדינות מעטות פעלו במהירות כמו דרום קוריאה כדי להגדיל את התפוקה.

דרום קוריאה מרחיבה את מכירות הנשק בעולם, אך היא סירבה לשלוח סיוע לאוקראינה עצמה. במקום זאת, היא התמקדה במילוי פער החימוש בעולם תוך התנגדות לכל תפקיד ישיר בחימוש אוקראינה, תוך הטלת כללי בקרת יצוא קפדניים על כל מכירותיה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

זהירותה של קוריאה הדרומית נובעת בחלקה מאי רצונה להתנגד בגלוי למוסקבה, שממנה היא מקווה לקבל שיתוף פעולה בהטלת סנקציות חדשות נגד קוריאה הצפונית המתלהמת יותר ויותר. גם מדינות ברחבי אמריקה הלטינית, ישראל ואחרות סירבו לשלוח נשק ישירות לאוקראינה.

סיאול גינתה את הפלישה לאוקראינה, הנשיא יון סוק יאול יון התחייב להגן על ערכים כמו חופש. אבל הלהיטות של דרום קוריאה להגדיל את יצוא הנשק תוך כדי המלחמה הדגישה גם את הקשיים שלה באקט האיזון הזה. 

הנשיא ולדימיר פוטין הזהיר את קוריאה הדרומית מפני סיוע צבאי לאוקראינה, ואמר כי הדבר יהרוס את היחסים בין מוסקבה לסיאול ועלול לגרום לרוסיה להעמיק את הקשרים הצבאיים עם צפון קוריאה. המלחמה באוקראינה כבר קירבה את צפון קוריאה לרוסיה, היא תמכה בגלוי בפלישה, וושינגטון האשימה אותה במשלוח פגזי ארטילריה, רקטות ותחמושת אחרת לרוסיה.

כאשר סיאול הסכימה למכור פגזי ארטילריה כדי לעזור לארה"ב לחדש את מצבריה, היא התעקשה על תנאי בקרת יצוא מפורש שהנשק לא יגיע למדינות צד שלישי.

אף על פי כן, חלק מטכנולוגיות הנשק הדרום קוריאניות כבר עשו את דרכה לאוקראינה. "ייתכן שנשק דרום קוריאני יגיע לאוקראינה דרך מדינות אחרות", אמר יאנג בריטניה, מומחה לנשק במכון אסאן לחקר מדיניות בסיאול. "יש ספק באיזו נמרצות דרום קוריאה תאכוף את בקרת הייצוא שלה במקרים כאלה".

כאשר הנשיא יון והנשיא ביידן נפגשו בסיאול במאי האחרון, הם הסכימו לשתף פעולה בשרשרת האספקה ​​של התעשייה הביטחונית. ולמרות שדרום קוריאה לא מייצרת את הנשק מהתקופה הסובייטית שאוקראינה צריכה הכי הרבה, רבים ממערכות הנשק שלה תואמות את הנשק של נאט"ו.

בעוד ארה"ב ייצרה נשק מתקדם כמו נושאות מטוסים, צוללות גרעיניות וכלי טיס חדישים ביריבות עם רוסיה וסין, דרום קוריאה התמקדה בנשק ברמה בינונית כמו ארטילריה, כלי רכב משוריינים וטנקים.

 

ירי ארטילרי מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב דרום קוריאה נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד