ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התוכנית הנבזית שסוכלה

פוטין תכנן שהפלישה לאוקראינה תפרק את נאט"ו לאחר ניצחון מהיר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשב שהפלישה לאוקראינה תפרק את נאט"ו לאחר ניצחון מהיר, כך עולה מהדלפות של השירות החשאי ה-FSB. המידע מגיע מתוך שירות הביטחון ממקור המכונה "רוח השינוי", ועל פי הדיווחים הודלף לפעיל זכויות האדם הרוסי ולדימיר אושקין

פוטין תכנן שהפלישה לאוקראינה תפרק את נאט"ו לאחר ניצחון מהיר
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

מסמכים שהודלפו מהשירות החשאי ה-FSB הרוסי, מגלים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין תכנן כי פלישתו לאוקראינה תימשך שלושה ימים ותגרום לקריסת נאט"ו. על פי הדיווחים, המנהיג הרוסי ציפה לניצחון ברק באוקראינה ושנאט"ו תשבר, ויגרום למדינות מערביות להתחנן אליו להפסיק את הפלישה.

המידע מגיע מתוך שירות הביטחון של ה-FSB, ממקור המכונה רוח של שינוי, והודלף לפעיל זכויות האדם הרוסי ולדימיר אושקין. על פי ההערכות, המכתבים הם פרי עבודתם של כמה קציני FSB שהתפכחו ממלחמתו העקובה מדם של ולדימיר פוטין באוקראינה. מניין ההרוגים הרוסי עולה על 150,000, הטירוף של חזונו של פוטין ברור, אבל המיילים שדלפו מספקים הצצה מרתקת למוחו של העריץ.

באימייל מתחילת הפלישה הרוסית, רוח השינוי מתאר את חזון ההצלחה של פוטין, כולל ניפוץ נאט"ו והבאת המערב לכניעה התכנון היה שלמערב יישלח אולטימטום, בעקבות ההשתלטות על אוקראינה, בדרישה לקבל את הכיבוש של רוסיה כעובדה מוגמרת עם אזור אסור לטיסה שיוכרז מעל פולין והמדינות הבלטיות.

לפי הדיווחים פוטין תכנן יציאה של כמה מדינות מנאט"ו ואולי מהאיחוד האירופי, כך מדווח ה'סאן' הבריטי. זה יוביל בסופו של דבר ל"התמוטטות היסודית של המערב בתוך הזמן שהוקצב (על ידי פוטין) לאחר פרסום האולטימטום" נכתב במסמכים שהודלפו.

לפי הדיווחים, פוטין חזה את חזרתה של רוסיה לדומיננטיות שהיא לא נהנתה ממנה מאז שיא ברית המועצות, כאשר מדינות מערביות מבוהלות יפרסמו "פניות נפרדות לרוסיה שהן אינן מנהלות פעולות תוקפניות נגד רוסיה והן אינן חלק מהמלחמה האפשרית".

"כוחה של רוסיה בעמדה (למשא ומתן) יהיה דומה לזה של ברית המועצות", נכתב. "בעתיד זה יאפשר לרוסיה להשתלט פוליטית על מספר מדינות שהיו חלק מברית המועצות. נאט"ו כמבנה אינטגרלי יפסיק להתקיים". פוטין אמר בעבר כי הצטרפותן של פולין והמדינות הבלטיות לנאט"ו, מהווה איום ביטחוני והשתמש בו כדי להצדיק את פלישתו לאוקראינה.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד