כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
וְאִלּוּ לַעֲבָדִים וְלִשְׁפָחוֹת נִמְכַּרְנוּ

שלושה עובדים לשעבר נגד בני הזוג נתניהו

בנימין נתניהו חזר לשלטון לפני חודשיים וכבר חזרו גם תביעות העובדים לשעבר. כעת נחשף כי שלושה עובדים לשעבר תובעים את משרד ראש הממשלה וטוענים להתעמרות מצד בני הזוג נתניהו

שלושה עובדים לשעבר נגד בני הזוג נתניהו
נתניהו בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלוש תביעות שונות של שלושה עובדי ראש הממשלה לשעבר שעבדו ב"משרות אמון" נגד משרד ראש הממשלה ולהם טענות קשות נגד משפחת נתניהו. כך מדווח אביעד גליקמן ב'חדשות 13'.

לפי הדיווח מדובר בעובדים שתומכים אידיאולוגית בראש הממשלה בנימין נתניהו שגם היום קשה להם לצאת נגד המשפחה, אבל קוראים לעצמם בתביעה "עבדים מודרנים".

העובדים מספרים על שעות ארוכות של עבודה ללא מנוחה, בלי ששולמו להם שעות נוספות, אחד מהם מספר שאב הבית ביקש ממנו לשקר לשרה נתניהו ולה להגיד לה שיצא ליום חופש אחרי 3 שנים!, מספרים שאסור להם לאכול וללכת לשירותים!, הטבח מספר שצריך להכין ארוחות לנתניהו כשהוא קם, אחר כך לאשתו שרה כשקמה.

עוד מתאר אחד העובדים התובעים כי היה צריך להכין ארוחה גם לבן יאיר נתניהו כשהוא קם. בחור בן 27 (אז. היום בן 30) שצריך משרתים סביבו שיכינו לו ארוחות!. העובדים מספרים על כך שהם חייבים להישאר בבית כי בני הזוג ובנם יאיר דורשים שיהיה לפחות עובד אחד בבית כשהם חוזרים מאירועים גם בשעה שלוש לפנות בוקר. לפעמים בני הזוג גם לא אומרים לעובדים שהם הגיעו והם צריכים להישאר עד הבוקר ללא שינה.

מדובר כאמור במשרות אמון, ועכשיו אחרי החלטת וועדת הכספים, חוסר הפיקוח על עובדי המעון יגרום להתעמרויות הרבה יותר גדולות. כך לפי גליקמן שמבקש לשים לב לדברי שניים מהתובעים: "התובע יזעק את זעקתו הכואבת על שנים של כאב ופגיעה אנושה בזכויותיו הבסיסיות ביותר ובין השאר בגין התעמרות, התנכלות תעסוקתית, הפעלת לחצים אסורים, יחס פוגעני וקשה ושלילת חרויות וכל זה דווקא במקום שאמור היה להיות עוגן ואי של יציבות ובטחון, מקום עבודתו של התובע, אך לצערו דווקא שם הוא התעמרות והתנכלות מצד הממונים עליו והפיכתו למעין עבד מודרני".

בנימין ושרה נתניהו משרד ראש הממשלה תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד