כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סיבה לדאגה

מי מתאים לראשות הממשלה: הפער מצטמצם

על רקע הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה נתניהו ממשיך לשמור על הובלה בהתאמה לתפקידו, כשהרחק ממנו נמצאים לפיד וגנץ קרובים זה לזה | ומה דעת הציבור בנושא הסרבנות

מי מתאים לראשות הממשלה: הפער מצטמצם
נתניהו/לפיד/גנץ צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מכון דיירקט פולס שבהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון שפורסם ב'ערוץ 14' בדק האם חל שינוי בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ובכן אין שינוי, מסתבר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין מועדף בקרב רוב הציבור יותר מאחוזי התמיכה לתפקיד שקיבלו יאיר לפיד ובני גנץ.

כמו לאורך מערכת הבחירות כולה, נתניהו עם 48% התאמה, הרחק ממנו ראש האופוזיציה יאיר לפיד עם 24% התאמה לתפקיד. ואילו בני גנץ, מצמצם את הפער מלפיד וזוכה ל-22% התאמה לראשות הממשלה.

האם הציבור בעד סרבנות?

ברקע הרפורמה המשפטית, מתפרסמות מידי יום עצומות של חיילי מילואים שמצהירים כי יסרבו להתגייס ולשרת את המדינה בגלל הליכי החקיקה של הרפורמה המשפטית. ובכן לפי סקר 'ערוץ 14', רוב מוחלט של הציבור בישראל מתנגד לסרבנות מהשמאל הקיצוני, כאשר 71% מהנשאלים השיבו כי אסור לערב את צה"ל בוויכוח ולהסכים לסרבנות.

26% השיבו כי הם דווקא תומכים בצעדים נגד המדינה, ואילו 3% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ, עבור חדשות עכשיו 14, בתאריך ה- 5 במרץ 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,118 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.0%+- בהסתברות של 95%.

בנימין נתניהו מכון הסקרים דיירקט פולס סקר דעת קהל יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד