י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
בניגוד לשנים הקודמות

לקראת הרמדאן: ההנחיה הרגישה של בן גביר שעלולה להגביר את המתח

השר בן גביר הנחה את המשטרה להמשיך לבצע הריסות במהלך הרמדאן במזרח ירושלים. שטרה נערכת למלא את ההנחיה, למרות המחיר האפשרי

לקראת הרמדאן: ההנחיה הרגישה של בן גביר שעלולה להגביר את המתח
הריסת בתים במזרח ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דורש מהמשטרה להמשיך ולבצע הריסות במהלך הרמדאן במזרח ירושלים. כך דווח בכאן רשת ב. בשנים עברו, הנוהג הקיים הוא שברמדאן לא מבצעים הריסות של בתים לא חוקיים - כדי לא להביא להבערת השטח. עם זאת, השנה, בעקבות דרישת בן גביר, המשטרה נערכת למלא את ההנחיה, למרות המחיר האפשרי.

ברקע ההנחיה עומדת התראה של ראשי מערכת הביטחון מפני פעולות מתסיסות של בן גביר במזרח ירושלים. השר לביטחון לאומי בוחר להתעלם מהאמירות האלה ודורש מהמשטרה לבצע את המדיניות שלו. מלשכת בן גביר נמסר כי "השר לא מתייחס לדיונים סגורים".

גורמים המעורים בפרטים אמרו כי משיחות שראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בעת האחרונה עם ראשי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל הרצי הלוי, המפכ"ל יעקב שבתאי, ראש השב"כ רונן בר ומזכירו הצבאי אבי גיל, עולה כי ישנה הסכמה רחבה בקרב מערכת הביטחון על כך שיש לעצור את מבצע האכיפה שבן גביר התחיל במזרח ירושלים. בעקבות כך, מזכירו הצבאי של נתניהו נשלח כדי לנסות ולשכנע את השר בן גביר להפסיק את המבצע.

בתוך כך, פחות מחודש לרמדאן, החליט השר בן גביר על החמרת הענישה כנגד שימוש בזיקוקים ולהכריז עליהם כחומר נפץ. השר, המפכ"ל, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, נציגי משרד הכלכלה והעבודה וכן נציגים מהמל"ל הביעו בדיון שהתקיים לפני כשבועיים תמיכה במהלך - שדורש בסופו של דבר אישור של משרד העבודה. מטרת המהלך - להקל על המשטרה והפרקליטות לעצור ולהגיש כתבי אישום חמורים נגד משתמשים בזיקוקים.

כזכור, בחודשי רמדאן בשנים האחרונות תקפו מתפרעים ערבים את כוחות הביטחון בירושלים בזיקוקים, הן בשער שכם והן בשכונות מזרח העיר. 

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ) הגיבה על הדיווח: "בן גביר לא רוצה רק להרוס בתים ברמדאן, הוא רוצה להבעיר את הרמדאן. שר התבערה הלאומי נחוש להצליח במשימתו ולהביא את האזור כולו להתפרצות בלתי נשלטת של אלימות ומוות. ראש הממשלה נתניהו קח אחריות ורסן אותו", אמרה.

 

איתמר בן גביר מזרח ירושלים רמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד