כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע ניצני הסרבנות

מפקדי חיל האוויר לשעבר פנו לנתניהו: "למצוא פתרון"

ברקע ניצני הסרבנות בחיל האוויר, פנו במכתב לנתניהו, מפקדי החיל לשעבר והפצירו בו: "לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי". עוד כתבו: "אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והמוחשית הנשקפת לביטחון הלאומי"

מפקדי חיל האוויר לשעבר פנו לנתניהו: "למצוא פתרון"
אילוסטרציה צילום: unsplash

מפקדי חיל האוויר לשעבר פנו הבוקר (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם דורשים לעצור את הרפורמה המשפטית – זאת על רקע ניצני הסרבנות בחיל האוויר.

"אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל ובחיל האוויר בימים אלה", כתבו. "מתוך היכרות עמוקה עם משקלו המרכזי והמיוחד של החיל בביטחון הלאומי, המוכר לכם היטב, אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והמוחשית הנשקפת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

עוד נכתב: "ליבת עוצמתו של החיל היא התלכיד המיוחד של אנשיו, בסדיר ובמילואים. אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך", הבהירו המפקדים. "אנו מגבים את מפקד חיל האוויר ואנשיו בעת הקשה הזו, ופונים אליך בבקשה לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי".

על המכתב חתומים מפקדי חיל האוויר לשעבר, בהם המפקד הקודם של החיל אלוף במיל. עמיקם נורקין, בנוסף חתומים, אלוף במיל. אמיר אשל, וכן עידו נחושתן, אליעזר שקדי, דני חלוץ, איתן בן אליהו, הרצל בודינגר, דן טולקובסקי, דוד עברי ואביהו בן נון.

כזכור, במחאה על הרפורמה המשפטית: 37 מתוך 40 טייסי מילואים בטייסת הקרב 69, המכונה גם "טייסת הפטישים", הודיעו אמש כי אין בכוונתם להתייצב לאימונים שנקבעו להם מבעוד מועד בטייסת. בצה"ל אישרו את הפרטים.

הטייסת, שמפעילה את מטוסי F-15I ("רעם") מבסיס חצרים, נחשבת בחיל האוויר לחשובות ביותר, שכן, תפקידה להתכונן לתקיפה אסטרטגית.

יצוין כי הטייסים הבהירו כי אין בכוונתם לסרב להגיע לפעילות מבצעית אלא רק לאימונים שנקבעו להם לזמן הקרוב. הטייסים עדכנו את מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ואת מפקד הטייסת סא"ל גיא בהחלטה שקיבלו.

ההערכה בצה"ל היא שהיעדרותם מהאימונים לא תפגע בפעילות המבצעית של הטייסת.

חיל האויר סרבנות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד