כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"והעיר שושן צהלה"

ערב פורים: המחצב הנדיר שהתגלה בשושן המקראית

מקורות איראניים מדווחים כי בעיר המדן נמצא מצבור ענק של ליתיום המשמש כרכיב קריטי בתהליך הייצור של הרכב החשמלי | המדאן, לפי המסורת, היא העיר שושן 

ערב פורים: המחצב הנדיר שהתגלה בשושן המקראית
עבודה במכרה. אילוסטרציה צילום: unsplash

ידיעות המגיעות מאיראן מדווחות על גילויו של מרבץ ליתיום ענק אשר התגלה בהמדאן. המרבץ הענק יהפוך את איראן למעצמה השניה בעולם בכמות הליתיום הנמצאת בשטחה, אחרי מדינת צ'ילה השוכנת בדרום אמריקה.

יהודי העיר המדאן זיהו אותה במשך מאות שנים בתור העיר שושן המוזכרת במגילת אסתר. כמו כן, בעיר שוכנים קברותיהם של מרדכי ואסתר, במתחם הקבר היה גם בית כנסת ששימש את הקהילה היהודית במקום.

במידה ואכן הדיווחים המגיעים מאיראן מאומתים, המרבץ הענק שנמצא עלול להוביל ללחץ מצד יצרניות הרכב האמריקאיות, כדוגמת חברת "טסלה", להקל במעט את משטר הסנקציות האמריקאי במטרה לייצא את הליתיום הזה לכל העולם.

עמדת הטענה לרכב חשמלי. החשמל נאגר בתוך סוללת ליתיוםעמדת הטענה לרכב חשמלי. החשמל נאגר בתוך סוללת ליתיום

השימוש העיקרי בחומר הליתיום הוא לייצור סוללות. פוטנציאל האכסון שלו גבוה, מה שגורם לו לשמור בתוכו חשמל, דבר שיכול לשמש לתעשית הרכב שמחפשת ליתיום באופן נואש בכל רחבי העולם. הביקוש לליתיום עולה בחדות בשנים האחרונות עם התפתחות מרחק הנסיעה אותו יכול לעבור רכב חשמלי בין ההטענות. כעת, כאמור, מלאי הליתיום העולמי יכול להתמלא בקלות מהמאגר שהתגלה באיראן.

איראן שושן סוללת ליתיום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד