כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המערכה על ווהלדר

רוסיה איבדה 130 טנקים ב'קרב הטנקים הגדול'

רק לאחר שאיבדה 130 טנקים ומאות רבות של חיילים בניסיונה להגיע לעיירה אוקראינית, חזרה בה רוסיה מכוונתה, ועצרה את המתקפה על עיירת ווהלדר. המערכה על ווהלדר כונתה כ'קרב הטנקים הגדול', ונטען שמדובר בקרב הטנקים הגדול ביותר שהתחולל במלחמה באוקראינה עד כה

רוסיה איבדה 130 טנקים ב'קרב הטנקים הגדול'
טנקים רוסיים הרוסים צילום: באדיבות המצלם

קרב היסטורי התחולל בשבועות האחרונים על העיירה ווהלדר שבמחוז דונייצק במזרח אוקראינה, ובמהלכו רשמה אוקראינה הישג מזהיר, כשהצליחה להפיל את הרוסים למלכודות שונות, בהן איבדה רוסיה לפחות 130 טנקים, כך לפי דיווח ב'ניו יורק טיימס' המתבסס על מקורות אוקראיניים בכירים.

לפי הדיווח, רוסיה ניסתה לכבוש את העיירה ושיגרה לשם כך טורים של טנקים, שנפלו כפרי בשל למלכודות שהכינה עבורם אוקראינה. מבחינה אסטרטגית, מתקפת טנקים אמורה להתבצע בדרך כלל כשהטנקים מתפזרים על פני השטח, ואינם מתקדמים בטור עוקב, מה שהופך אותם כמובן יעד קל מאוד להפגזות. עם זאת, נראה שבמקרה של ווהלדר לא נותרה לרוסיה ברירה אחרת, משום שאוקראינה מיקשה באינטנסיבית את כל השדות שסביבות העיר, כך שנסיעה בדרכים לא מסומנות, מסוכנת במיוחד.

האוקראינים חיכו לטנקים הרוסיים, ויחידות חיסול מיוחדות שצוידו בטילי 'ג'אוולין' ואחרים, צלפו בטנקים שבראשי השיירות, והשביתו אותם. על פי התיאור בניו יורק טיימס, יחידות הנ"ט האוקראיניות פעלו להשבית טנקים בראש השיירה ובסופה, מה שגרם לכך שכל הטנקים שביניהם נשארו על עומדם ללא נוע. הטנקיסטים הרוסיים חששו לרדת מהדרך המסומנת ולעקוף את הטנקים המושבתים בגלל האזהרות שקיבלו מפני שדות מוקשים באזור, ובשעה שאלו עמדו, הפעילה אוקראינה ירי ארטילרי שהוכוון על ידי יחידות מיוחדות בשטח.

וכך, ממרחק של עשרות קילומטרים שיגרה אוקראינה רקטות שפגעו בטנקים פגיעות ישירות והשמידו אותן. לנוכח ממטרי הרקטות ניסו חלק מהטנקיסטים הרוסיים לרדת מהדרכים המסומנות כדי שלא להישאר מטרה נייחת, אבל אז הם עלו על המוקשים שהוטמנו בהם מבעוד מועד, והושמדו.

לפי הדיווח, אירועים אלו חזרו על עצמם פעם אחר פעם עם טור שריון רבים, כשרוסיה אינה אומרת נואש ושולחת עוד טור ועוד טור, ואוקראינה משמידה אותם בזה אחר זה, כבשכל פעם הצליחו האוקראינים להפתיע את הרוסים בדרכים אחרות. רק לאחר שאיבדה 130 טנקים ומאות רבות של חיילים בניסיונות להגיע לעיירה, חזרה בה רוסיה מכוונתה, ועצרה את המתקפה על ווהלדר.

בדיווח של ה'ניו יורק טיימס', מוגדרת המערכה על ווהלדר כ'קרב הטנקים הגדול', ונטען שמדובר בקרב הטנקים הגדול ביותר שהתחולל במלחמה באוקראינה, מאז פרצה לפני קצת יותר משנה.

מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד