י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"אחת הבגידות המדהימות"

45 שנות מאסר לחייל נאצי אמריקאי שתכנן לרצוח את הפלוגה שלו

חייל אמריקאי קיבל 45 שנות מאסר על מזימה ניאו-נאצית לארוב ליחידת הצנחנים שלו ולרצוח אותם. גורמים רשמיים אומרים שהחייל הצטרף לצבא כדי להסתנן מטעם קבוצה שדוגלת באמונות אנטישמיות ב"אחת הבגידות המדהימות ביותר" מתוך הכוחות המזוינים של ארה"ב

45 שנות מאסר לחייל נאצי אמריקאי שתכנן לרצוח את הפלוגה שלו
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

אית'ן מלצר, חייל לשעבר של צבא ארה"ב מקנטקי, שהיה חלק מקבוצה קיצונית אלימה שרוצה לכרסם או להרוס את הציוויליזציה המערבית, נידון ביום שישי האחרון ל-45 שנות מאסר בגין תכנון מתקפת טרור רצחנית על יחידת הצנחנים שלו.

השופט פסק שמגיע לו עונש מקסימום על פי חוק, בגלל הנזק המתמשך שנגרם מהדלפת סודות של צבא ארה"ב לחברי קבוצה אלימה קיצונית ולקבוצות טרור אחרות.

עורכי דינו של מלצר ביקשו עונש של לא יותר מ-15 שנים מאחורי סורג ובריח, אך השופט לא קיבל את בקשתם. החייל לשעבר הודה ביוני האחרון בניסיון לרצוח חיילים, תמיכה בטרור והעברת מידע צבאי באופן בלתי חוקי. "אני מתחרט על כל מה שעשיתי", אמר מלצר לשופט לפני פרסום גזר דינו.

עוזר התובע האמריקאי מת'יו הלמן כינה את מלצר בוגד, ואמר כי מעשיו היוו את "אחת הבגידות המדהימות ביותר מתוך שורות הכוחות המזוינים שהועמדו אי פעם לדין בבית משפט פדרלי".

ג'ושוע קראוס, קצין מודיעין צבאי, אמר לשופט, כי החייל לשעבר יצר נזק עצום ביחידתו, מכיוון שהחיילים צריכים לתת אמון במפקדיהם וחבריהם לשירות, הוא נעצר ב-30 במאי 2020, באותו הזמן מחלקה מהיחידה שלו שהיתה באירופה עמדה לעלות על אוטובוסים לאיטליה.

היחידה פנתה לבסיס צבאי שם היו אמורים לשמור על מתקן צבאי מבודד ורגיש. קראוס אמר כי "מידע שמלצר שיתף באינטרנט עם אויבינו המושבעים, גרם לבעלי ברית לפקפק אם הם יכולים לשתף מידע רגיש עם ארצות הברית, בעלי בריתנו ואויבים שלנו מודעים מאוד למקרה הזה", אמר קראוס.

התובעים אמרו כי מלצר הצטרף לצבא כדי לחדור לשורותיו מטעם קבוצה שדוגלת באמונות ניאו-נאציות, אנטישמיות, הם אמרו שהקבוצה קראה לחברים לחתור תחת הצבא מבפנים על ידי הסתננות אליו כדי לקבל הכשרה, לבצע מעשי אלימות ולזהות אנשים בעלי דעות דומות.

נאצים ארה''ב טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד