כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כל מה שתוכלו לעשות עם תואר שני

לימודים לתואר שני יכולים לפתוח לכם צוהר לעיסוק בתחומים חדשים, כאלו שאולי לא היו זמינים בעבורכם אם הייתם מסתפקים בתואר ראשון בלבד

כל מה שתוכלו לעשות עם תואר שני
בית המשפט צילום: פיקסביי

לא מעט בוגרי תואר ראשון מוצאים את עצמם בצומת דרכים, במסגרתה הם אמורים לקבל החלטה אם להמשיך ללימודי תואר שני או להסתפק בתואר ראשון.
לא משנה מה אתם שוקלים ללמוד במסגרת לימודי התואר בין אם: תואר שני במשפטים, תואר שני בתקשורת או תאר שני בכל תחום אחר, להלן מספר דברים שתוכלו לעשות עם תואר שני בכל נושא או תחום:

לפתוח צוהר לתחומי עיסוק חדשים
לימודים לתואר שני יכולים לפתוח לכם צוהר לעיסוק בתחומים חדשים, כאלו שאולי לא היו זמינים בעבורכם אם הייתם מסתפקים בתואר ראשון בלבד.
יחד עם זאת, בכדי ליהנות מהתועלת הזאת, ההמלצה היא לבחור בתבונה את מסלול הלימודים לתואר שני – בהתאם לתחום העניין שלכם או לעיסוק המבוקש על ידיכם.
חשוב לציין, שגם אם תבחרו ללמוד תואר שני בתחום הדומה לזה שבחרתם ללימודי תואר ראשון, עדיין תחשפו לנושאים רבים יותר ובמקרים רבים, גם לאפשר לעצמכם לעסוק בתחומים חדשים – יש לא מעט מקצועות שבכדי להתקבל אליהם יש צורך בתואר שני.

להעלות את הסיכויים לקבלה לעבודה
עצרו וחשבו לרגע, אם שני אנשים מגישים קורות חיים לאותה המשרה ויש להם פחות או יותר את אותם הכישורים והניסיון. רק מה, אחד מהם הוא בוגר תואר ראשון והשני סיים בהצלחה לימודי תואר שני – למי אתם חושבים שיהיה סיכוי גבוה יותר להתקבל למשרה?
ובכן, התשובה היא ברורה ולכן, יש לקחת בחשבון שתואר שני יעלה את הסיכויים שלכם להתקבל למשרות שונות – וכאמור, להרחיב את מספר המשרות הרלוונטיות אליהן תוכלו להגיש מועמדות.

להרוויח משכורת גבוהה יותר
בלא מעט מקרים בוגרי תואר שני עתידים ליהנות מקידום בעבודה וממשכורות גבוהות יותר. לכן, אם אתם מתלבטים אם לפנות ללימודי שני, כדאי שתיקחו בחשבון גם את הפרמטר הזה ובצורה כזאת, תעלו את הסיכויים שלכם להכנסה גבוהה יותר.
אם כבר השתלבתם במקום עבודה מסוים, כדאי לנסות ולברר אם תוכלו ליהנות מקידום או העלאה במשכורת במידה ותבחרו להירשם ללימודי תואר שני – ובהתאם לכך, גם תוכלו לבחור את מסלול הלימודים המתאים.

להמשיך ולהתקדם באקדמיה
אחרי שסיימת לימודי תואר ראשון בהצלחה וכך גם את לימודי התואר השני, אולי תגיע למסקנה שאתם בכלל מעוניינים להמשיך ולהתקדם באקדמיה, ללימודי דוקטורט ואולי גם יותר מכך.. כמובן, שאם זאת המטרה שלכם כדאי שתגדירו אותה עוד לפני שאתם בוחרים את מסלול לימודי התואר השני, על מנת לבחור בתחום שתוכלו להתקדם בו.

להרחיב ידע ואופקים
לימודי תואר שני כוללים מגוון רחב של נושאי לימוד, אשר יאפשרו לכם להרחיב את הידע ואת האופקים שלכם – במסגרת הלימודים תוכלו להתעמק בנושא הלימוד ולזכות לקבל ידע וכלים שאולי לא היו זמינים בעבורכם קודם לכל. לכן, אם אתם צמאים לידע, תשמחו לגלות שהלימודים הללו בהחלט יכולים להרוות את צימאונכם ואף יותר..

לתת סיבה לגאווה לאמא/ סבתא / דודה
טוב, אומנם הפרמטר הזה לא אמור להשפיע על ההחלטה שלכם אבל בהחלט הוא טומן בחובו ערך מוסף. כל אמא, דודה סבתא תהיה גאה לספק שהבן, אחיין, נכד הוא בוגר של לימודי תואר שני.

כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של לימודי תואר שני, קיימת חשיבות גבוהה לקבל החלטות מושכלות הן לגבי מסלול הלימודים והן לגבי מסגרת הלימודים – בכל זאת, לימודי תואר שוני אורכים כשנתיים, כרוכים בעלויות כספיות לא קטנות ודורשים השקעה של לא מעט זמן ומאמץ. לכן, יש להקפיד על קבלת ההחלטות הנכונות.

לימודי משפטים תואר שני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד