ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"נתניהו מסרב לעצור"

לפיד וגנץ נגד המתווה שמקדם הנשיא הרצוג: "דריסה של הידברות אמיתית"

למרות הניסיונות מצד הנשיא וגורמים בליכוד ובמחנה הממלכתי להגיע להבנות, גנץ ולפיד מבהירים בהודעה משותפת כי יסרבו להידברות כל עוד החקיקה המשפטית אינה נבלמת לחלוטין | על המתווה שמקדם הנשיא הרצוג: "מעריכים את מאמציו, אבל בלי עצירת החקיקה אין הידברות"

לפיד וגנץ נגד המתווה שמקדם הנשיא הרצוג: "דריסה של הידברות אמיתית"
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, פרסמו אחר הצהריים (שני) הודעה משותפת בה הבהירו כי לא תתנהל כל הידברות בנוגע לרפורמה המשפטית כל עוד החקיקה לא תבלם לחלוטין. "כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב," כתבו. "ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי, ונתניהו מסרב לעצור", הוסיפו.

לפיד וגנץ התייחסו למהלך ההידברות שמקדם הנשיא כשמוקדם יותר היום הצהיר כי יש התקדמות במגעים: "אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות. אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה".

לסיום עקצו את מתווה הנשיא שמתהווה מאוחרי הקלעים: "כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית", נאמר בהודעה המשותפת.

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב להודעת השניים: "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או פשרות ושהמחאה שלהם היא פוליטית לחלוטין ונועדה ליצור כאוס ולפגוע במדינת ישראל כדי להביא להפלת ממשלת הימין ולבחירות שישיות. וזה לא יקרה. נתקן בעזרת השם את הדורש תיקון במערכת המשפט ונמשיך לעבוד למען עם ישראל כולו".

הודעתם המשותפת של לפיד וגנץ מגיעה מספר שעות אחרי שנשיא המדינה הצהיר כי, "אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים". וכן על רקע הסכמה של גורמים במחנה הממלכתי ובליכוד בימים האחרונים להגיע לפשרה מוסכמת.

הרצוג אמר את הדברים בפגישה עם 100 ראש רשויות ערים ומועצות מקומיות בהובלת המרכז לשלטון אזורי.

לדבריו, "עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיצליחו להתעלות לגודל הרגע, שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת ושישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכול. שיממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו".

יאיר לפיד בני גנץ הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד