י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חוששת מהמערב

רוסיה נמנעת מרכישת טילים בליסטיים מאיראן

רוסיה מהססת לקנות טילים בליסטיים מאיראן מתוך דאגה שבעלות בריתה של אוקראינה יספקו בתגובה לאוקראינה רקטות ארוכות טווח, כך על פי הערכות של גורמים במערב. אך גורמים רשמיים מודים שמוסקבה עוד עשויה לשנות את עמדתה בנושא

רוסיה נמנעת מרכישת טילים בליסטיים מאיראן
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה מהססת לקנות טילים בליסטיים מאיראן מתוך דאגה שבעלות בריתה של אוקראינה במערב יספקו בתגובה לאוקראינים רקטות ארוכות טווח, כך על פי הערכות של גורמים במערב ששוחחו עם ה'פיינשל טיימס'.

איראן שלחה מאות מל"טים חמושים לרוסיה ששימשו לתקיפת תשתית קריטית אוקראינית. המערב מאמין שטהרן פתוחה לשיתוף פעולה צבאי נוסף עם מוסקבה.

אבל למרות הלחצים על האספקה ​​שלה, רוסיה התאפקה מרכישות טילים בליסטיים ארוכי טווח של איראן, שטסים מהר יותר ממהירות הקול ויש להם מטען נפץ גדול יותר.

גורם משמעותי אחד, על פי הערכות במדינות נאט"ו, היה האיום של ארה"ב לספק לקייב מערכת טילים מבוקשת, שהטווח שלה יכול להגיע עמוק לתוך השטח של רוסיה.

ארה"ב הגבירה לאחרונה את האזהרות על שיתוף פעולה צבאי עמוק יותר בין רוסיה לאיראן, דיפלומטים אירופיים העלו את הדאגות הללו עם טהראן. ג'וליאן סמית', שגרירת ארה"ב בנאט"ו, אמרה כי בעלות ברית במערב מצאו את הקשר "מדאיג ביותר".

"זהו מצב שכמובן מטריד את כולנו מאוד", הוסיפה סמית'. "זה נושא לשיחה בתוך הברית. ונמשיך לשלוח אותות לאיראן לגבי הסכנות שבתמיכה ברוסיה בתמיכה חומרית בהתקפותיה ובמלחמה שלה בתוך אוקראינה".

אבל גורמים רשמיים מודים שמוסקבה עשויה לשנות את עמדתה בנוגע לטילים בליסטיים איראניים, כאשר המחסור בתחמושת מדויקת משלה יהפוך לרציני והייצור המקומי יתערער.

הצבא הרוסי מודאג מיכולתו להמשיך את המלחמה, אמר פקיד רשמי אמריקאי לעיתון, איראן מכחישה בעקביות שהיא מספקת נשק לרוסיה מאז פתחה מוסקבה בפלישה לאוקראינה בפברואר האחרון.

רזא גראי אשטיאני, שר ההגנה של איראן, אמר כי לרפובליקה האסלאמית יש "הזכות לשתף פעולה עם מדינות אחרות כדי לחזק את כוחה". אבל הטענות שטהרן מכרה מל"טים חמושים לרוסיה במלחמתה עם אוקראינה "לא הוכחו", אמר לכתבים. כשנשאל על האפשרות שאיראן תרכוש מטוסים רוסיים, אמר כי לא מדובר במשהו חדש.

הכחשותיה של טהראן לא התקבלו בוושינגטון. ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, הזהיר בחודש שעבר כי מוסקבה עשויה לספק לאיראן מטוסי קרב חדישים וציוד מתקדם אחר בתמורה לתחמושת ארטילריה וטנקים, מבלי לספק ראיות ספציפיות. הפנטגון, בינתיים, אמר שרוסיה מעוניינת ב"יכולת הטילים הבליסטיים" של איראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד