ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ברקע איומי הסרבנות

נתניהו לפני קריאת מגילה: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו"

ראש הממשלה נתניהו השתתף באירוע קריאת מגילה עם לוחמי מג"ב בבית חורון. נתניהו התייחס לאיומי הסרבנות ואמר: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום במחוזותינו". בתוך כך, שר הביטחון והרמטכ"ל יפגשו מחר עם חיילי מילואים מהיחידות השונות בצה"ל

נתניהו לפני קריאת מגילה: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו"
נתניהו בבה"ד מג"ב בבית חורון צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) כי באירוע קריאת מגילה עם לוחמי מג"ב בבית הכנסת בבה"ד מג"ב, בבית חורון, יחד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

נתניהו התייחס לאיומי הסרבנות בצה"ל בעקות קידום הרפורמה המשפטית ואמר: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו". 

לדברי נתניהו, "כשאנחנו נלחמים בשדה הקרב ומסתכלים ימינה, איננו עושים זאת על מנת לבחון את הדעות הפוליטיות. תהיינה אשר תהיינה המחלוקות, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו. הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום במחוזותינו".

עוד אמר נתניהו: "מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל, בשום מצב ובשום מקום. לא בסדיר ולא במילואים". לדבריו, "יש מקום למחאה, אבל אין מקום לסרבנות. כי ברגע שאנחנו נותנים לה לגיטימיות, נגע הסרבנות מתפשט ויהפוך לשיטה. אנחנו נתגבר על הסרבנות, אבל זרעים שנצמחים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא".

נתניהו ובן גביר בקריאת מגילה | צילום: קובי גדעון, לע"מ.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בטוויטר ותקף: "מי שאחראי לכאוס ולשבר העמוק בחברה הישראלית ובצה״ל, זו רק הממשלה ההרסנית בתולדות המדינה".

"נתניהו, בממשלה שלך יושבות שתי מפלגות שסרבנות זה המצע שלהם, למה עליהן אתה לא אומר מילה? במקום מסיבות עיתונאים עלובות עם ליצן הטיקטוק תעצור את הטירוף".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לנתניהו ואמר: "מי שרוצה להוציא פוליטיקה מהצבא - לא עושה פוליטיקה בצבא. הסרבנות היא קודם כל שלך נתניהו, אתה זה שמסרב לעצור את ההפיכה המשטרית ולהתחיל הידברות. אתה מסרב לשמוע את הקריאות של פטריוטים ישראלים וגורר מדינה שלמה לכאוס".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי יקיימו מחר פגישה עם חיילי מילואים מהיחידות השונות בצה״ל. מלשכת שר הביטחון נמסר כי, "המפגש יתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה ויהיה סגור לסיקור תקשורתי".

בנימין נתניהו סרבנות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד