ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כלי טיס לא מזוהה חדר מסוריה ויורט בשמי הצפון

דיווח: לפני זמן קצר זוהה כלי טיס באזור חצור שבצפון, מטוס זעיר ללא טייס מסוריה, ויורט על ידי סוללת פטריוט

מל"ט שהציג החמאס במהלך צוק איתן
מל"ט שהציג החמאס במהלך צוק איתן

לפני זמן קצר זוהה כלי טיס בלתי מזוהה, מטוס זעיר ללא טייס, מעל לשמי הצפון לאחר שחדר משטח סוריה. הכלי יורט על ידי טיל קרקע-אוויר מסוג פטריוט, ונפל באיזור חצור.

"כלי הטיס זוהה במרחב האווירי של מדינת ישראל באזור קוניטרה" אמרו בצה"ל, והדגישו: "לא נסבול פגיעה בריבונותה של ישראל".

סא"ל פיטר לרנר, דובר צה"ל לתקשורת הזרה, טען כי כלי הטיס ככל הנראה השתייך לצבא הסורי. לרנר הוסיף כי להערכתו המזל"ט טס בטעות לתוך השטח האווירי של ישראל. "ישראל תגיב לכל הפרה של ריבונותה", הוסיף.

שר הביטחון יעלון התייחס ליירוט המזל"ט ואמר: "לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, במקרה הזה מסוללת פטריוט, הוכיח פעם נוספת ערנות רבה ומקצועיות גבוהה ביירוט כלי הטיס הבלתי מאויש, ועל כך הם ראויים להערכה. לא נאפשר כל פגיעה בריבונות שלנו או ניסיון לפגוע באזרחנו וחיילינו בצפון הארץ, בין אם במכוון או שלא במכוון.

"השבועות האחרונים הוכיחו כי סבלנותנו לניסיונות פגיעה בנו היא מועטה, ואם מישהו ינסה לבחון אותנו, נדע להגיב באופן תקיף".

במהלך מבצע 'צוק איתן', שני כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו משטח רצועת עזה, הופלו על ידי חיל האוויר הישראלי.

בבוקר היום השביעי למבצע 'צוק איתן': כלי טיס בלתי מאויש שככל הנראה היה ממולכד, שנכנס לישראל מכיוון עזה יורט על ידי צה"ל בשמי אשדוד, והביא להפעלת אזעקה בעיר. כלי הטיס הופל על-ידי טיל קרקע-אוויר מסוג "פטריוט" בשטח פתוח באזור קו החוף של אשדוד. גורמים צבאיים מסרו כי הגילוי, הזיהוי וההפלה בוצעו באופן מקצועי ותקין וחיל-האוויר עמד במשימתו.

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה: "הטסנו כמה כלי טיס ללא טייס בתוך העומק הציוני למשימות מיוחדות. הגיעו לעומק ישראל מרחק שישים ק"מ מעזה. בישראל ידוע בינתיים על כלי טייס אחד".

ימים ספורים לאחר מכן, צה"ל תקף כלי טיס בלתי מאויש מעל שטח פתוח ליד העיר אשקלון. המזל"ט חדר ככל הנראה משטח עזה ונשלח על ידי חמאס לצרכי צילום וריגול. בדיווח מצד גורמים צבאיים נמסר, כי הכלי זוהה היום בשעות הערב, ויורט בדיוק מירבי על ידי חיל האוויר. מאז תום הפסקת האש תקף צה"ל כ-30 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

עוד במהלך צוק איתן, הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי מזל"ט ישראלי נפל בשכונת סג'עייה בעת תצפית על העיר, והציגו תיעוד של המזל"ט בגאווה רבה.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
צפון חצור יירוט מלט ללא טייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד